ارسال به دیگران پرینت

شاه و ملکه‌ها و ما معمولی‌ها!

آقای دکتری در بیو توئیترش نوشته: «همسر یک ملکه و پدر دو پرنسس!» البته به نظرم نخواسته ریا بشود وگرنه می‌نوشت خودش هم King است، چون مرد چنین خانواده‌ بزرگی مگر می‌شود مثل ما معمولی‌ها باشد؟

 شاه و ملکه‌ها و ما معمولی‌ها!

- آقای دکتری در بیو توئیترش نوشته: «همسر یک ملکه و پدر دو پرنسس!» البته به نظرم نخواسته ریا بشود وگرنه می‌نوشت خودش هم King است، چون مرد چنین خانواده‌ بزرگی مگر می‌شود مثل ما معمولی‌ها باشد؟

- اینکه آدم گنده‌ها دچار توهم شوند که شاه‌ِ شاهان هستند یا ملکه و «خیلی خاص» و در جهان لنگه ندارند، ایرادی ندارد. بالاخره هر آدم بزرگی هم یک‌سری رویای ناکام دارد اما بعید می‌دانم ایجاد این تصور در دخترهایمان که #پرنسس هستند یا پسرهایمان که امکانات میان تنه‌شان طلایی است و مال بقیه مس هم نیست، کار درستی باشد.

- زمان ما بچه‌ها در خانه و کوچه و مدرسه تلخی‌هایی می‌دیدند که این توهمات می‌ریخت. می‌فهمیدیم معمولی هستیم و محیط بیرون هم، آغوش مادر نیست که همیشه امن باشد. باید یک جاهایی دست خودمان را عصا کنیم برای بلند شدن و گاهی حتی لازم شد خودمان را بغل کنیم.

شاید برای همین این همه شکننده نبودیم، رفاقت‌ها و رابطه‌ها قوام بیشتری داشت. فقط بحث تحمل کردن نبود، انگار یادمان می‌دادند روزگار بالا و پایین دارد و قرار نیست دنیا همیشه به کام ما باشد.

 

-  #والدین_هلی‌کوپتری گاهی به اسم حمایت و عشق، بزرگترین صدمه را به فرزندان‌شان می‌زنند. آن‌ها اجازه نمی‌دهند بچه‌هایشان توسعه فردی پیدا کنند و مستقل شوند.

برایشان حباب و گلخانه امنی می‌سازند که آنجا همه چیز تحت نظارت است و آنها هم پرنس و پرنسس این قصر!

- بین احترام گذاشتن و شخصیت دادن به بچه و ایجاد توهم و توقع در او مرز باریکی وجود دارد که خیلی اوقات با همین حرف‌های ساده ایجاد می‌شود.

- پرنس‌ها و پرنسس‌های زیادی دیده‌ام که هنوز مادرشان آنها را می‌برد دانشگاه یا در زندگی و رابطه مشترک با کوچکترین تلخی لگد می‌زنند به همه چیز چون اندازه کافی رشد شخصیتی نکرده‌اند.

خیلی از این شاهزاده‌های خودشیفته بعدها چنان پر توقع می‌شوند که هیچکس از جمله پدر و مادر (همان شاه و ملکه داخل خانه) را در حد و اندازه خودشان نمی‌بینند!

- این بچه‌ها وقتی ازدواج می‌کنند یا وارد رابطه می‌شوند، با همین توهم پرنس و پرنسس بودن، از دیگران توقع اطاعت دارند و اگر کسی از گل نازکتر به آنها بگوید می‌زنند زیر میز! یا وقتی وارد محیط کاری شدند فقط می‌خواهند رئیس باشند. مگر می‌شود یک پرنس یا پرنسس کارمند معمولی باشد؟

- نخیر! بچه من فرق می‌کنه!

+ قطعاً بچه شما نه فقط پرنس و پرنسس است بلکه حق دارید اسمش را بگذارید #شاهکار_بینش‌پژوه! فقط به پرنس‌ها و پرنسس‌هایتان بگویید بچه‌های ما جوری بزرگ شده‌اند که دیگر قرار نیست #رعیت هیچ خدای روی زمینی باشند!

- باز هر جور راحتید!

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه