ارسال به دیگران پرینت

معاون اقتصادی وزیر کشور:

هیچ بانکی حق دریافت سپرده برای پرداخت وام از تولیدکنندگان را ندارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور گفت: براساس قانون هیچ بانکی حق دریافت سپرده برای پرداخت وام از تولیدکنندگان را ندارد و در صورت مشاهده بانک عامل به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

هیچ بانکی حق دریافت سپرده برای پرداخت وام از تولیدکنندگان را ندارد

بابک دین پرست روز سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با موضوع رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی شهرک صنعتی شمس آباد شهرستان ری با اشاره به مشکلات صاحبان صنایع در حوزه تامین اجتماعی، تسهیلات بانکی، بیمه، مالیات، محیط ریست و سایر مشکلات ناشی از بروکراسی اداری، اظهار داشت: تمام دستگاهها باید زمینه آسودگی خیال تولید کنندگان را فراهم کنند و اگر دستگاهی باعث تعطیلی و یا اخلال در کار واحد تولیدی شوند با آن برخورد خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکهزار و پنج شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد، اعلام کرد: هم اکنون ۸۲۳ شهرک و ناحیه صنعتی در حال واگذاری به فعالان این حوزه است.

وی اضافه کرد: ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که از این میزان ۳۷ هزار و ۲۲۵ واحد فعال و زمینه اشتغال ۷۴۳ هزار نفر را فراهم کرده است.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه در کل کشور ۹ هزار و ۱۸۸ واحد صنعتی راکد وجود دارد به این معنی که هم اکنون ۲۰ درصد از کل واحدهای تولیدی تعطیل هستند، افزود: اگر این واحدهای تولیدی به چرخه فعالیت بازگردند در حدود ۱۹۲ هزار اشتغال در کشور ایجاد خواهد شد که در این زمینه طی سال ۹۹ قرار است ۲ هزار واحد راکد فعال شود.

وی با بیان اینکه ۳۸ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در سطح استان تهران قرار دارد، اعلام کرد: هم اکنون ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی غیرفعال در این استان وجود دارد که این میزان یعنی ۵۰ درصد شهرک ها و ناحیه های صنعتی پایتخت تعطیل می باشند.

دین پرست یادآور شد: هم اکنون آمار تعطیلی شهرک ها و ناحیه های صنعتی استان تهران در مقایسه با کل کشور ۳۲ درصد پایین تر است که باید با اجرای سیاست های درست تمامی این بخش های فعال شوند.

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون پنج هزار و ۷۸۰ واحد تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران فعال هستند، افزود: از این میزان ۴ هزار و ۹۰۰ واحد فعال می باشند که زمینه اشتغال ۱۲۰ هزار نفر را فراهم کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: ۹۸۱ واحد صنعتی راکد و تعطیل در شهرک های صنعتی استان تهران وجود دارد که اگر این ۱۷ درصد غیرفعال راه اندازی شوند برای ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

قائم مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به اینکه ستاد ملی رفع موانع تولید امسال فعال سازی ۲۰۰ واحد صنعتی راکد استان تهران را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: با تلاش اداره صمت و شرکت شهرک های صنعتی استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۵ واحد راکد صنعتی احیا و به تولید بازگشته اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور  با بیان اینکه شهرک صنعتی شمس آباد به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور محسوب می شود، گفت: یکهزار و ۹۲۶ واحد صنعتی در این شهرک وجود دارد که از این میان یکهزار و ۶۳۶ واحد فعال می باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون واحدهای صنعتی شهرک صنعتی شمس آباد زمینه اشتغال ۳۳ هزار نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده اند و ۲۹۰ واحد صنعتی غیرفعال نیز در این شهرک وجود دارد که باید مشکلات آنان بررسی شود تا زمینه اشتغال چهار هزار نفر نیز فراهم شود.

دین پرست با اشاره به اینکه میانگین واحدهای راکد در نواحی صنعتی کشور ۲۰ درصد و استان تهران ۱۷ درصد است، بیان داشت: این آمار در شهرک صنعتی شمس آباد ۱۵ درصد است که این نشان از عزم بلند صاحبان صنایع و همکاری دستگاه های اجرایی با تولید کنندگان را دارد.

این مسئول با اشاره به کمبود زمین در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تهران، گفت: هم اکنون یکهزار و ۶۰۰ پرونده زمین صنعتی در فرایند داوری قرار دارد که باید با سرعت و بدون هیچ گونه اغماضی بررسی شوند.

وی تاکید کرد: زمین های صنعتی که در سالیان گذشته برای احداث واحد تولیدی به افراد حقیقی و حقوقی واگذار شده ولی همچنان کاری در آنها صورت نگرفته است باید باز پس گیری و به متقاضیان داده شود.

 معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور یادآور شد: شرکت شهرک های صنعتی موظف است وضعیت تمامی اراضی واقع در شهرک های صنعتی را از حیث واگذاری شفاف سازی کند و با رنگ مشخص روی نقشه بارگذاری نماید تا متقاضیان این اراضی در جریان وضعیت زمین ها قرار گیرند.

دین پرست  با اشاره به اینکه در داخل شهرک های صنعتی اراضی خالی زیادی مشاهده می شود ولی متقاضیان نمی توانند یک متر زمین برای احداث واحد تولیدی پیدا کنند، گفت: شرکت شهرک های صنعتی باید وضعیت تمامی اراضی را روشن کند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه