ارسال به دیگران پرینت

حادثه | یک نفر در حوادث ارتفاعات تهران جان باخت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران اعلام کرد: ۳ حادثه در ارتفاعات تهران (شمیرانات) گزارش شده است که عملیات جستجو و امدادونجات همچنان ادامه دارد، اما فوت یک نفر در کلکچال قطعی است.


حادثه  |  یک نفر در حوادث ارتفاعات تهران جان باخت

شاهین فتحی عصر جمعه در جمع خبرنگاران گفت: حوالی ساعت ۱۳، سه حادثه به مرکز کنترل هماهنگی حوادث استان تهران گزارش شد. در حادثه اول که مربوط به کلکچال است در پی وقوع بهمن، تیم امدادونجات اعزام شده و فوت یک نفر را گزارش داده است و احتمال فوت یک نفر دیگر نیز می‌رود. یک فرد بدحال نیز در این حادثه به محیط امن انتقال داده شد.

وی افزود: در ساعت ۱۴ و ۷ دقیقه حادثه برف و کولاک در دارآباد گزارش شد که تیم‌های عملیات و تیم واکنش سریع به منطقه اعزام شدند؛ احتمال گرفتار شدن چند نفر وجود دارد که عملیات همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین سقوط بهمن در آهار (از توابع بخش رودبار قصران) توسط همنوردان یک کوهنورد گزارش شده است؛ در این محل نیز تیم‌های جمعیت هلال احمر همراه با تیم فدراسیون در حال عملیات جستجو نجات هستند یک نفر گرفتار شده است‌.

 شمیرانات دارای ۵ پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه