ارسال به دیگران پرینت

پلیس راه | لغزندگی جاده های البرزبه دلیل بارش برف و باران

کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز از لغزندگی تمام جاده های کوهستانی و آزاد راهی استان به سبب بارش برف و باران خبر داد.

پلیس راه  |    لغزندگی جاده های البرزبه دلیل بارش برف و باران

سروان مسعود خانجانی روز پنجشنبه اظهار داشت که به سبب بارش‌ برف شب گذشته در استان البرز ، تمام راه های این استان لغزنده است که می طلبد رانندگان با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در محور ماهدشت - اشتهارد و عمق آزادراه کرج - قزوین شاهد مه گرفتگی هستیم که سبب کاهش دید شده است.

خانجانی یادآورشد: ماموران راهداری در جاده کرج - چالوس شب گذشته سطح زمین را پاکسازی و اکنون تردد درهمه راه های البرز جریان دارد.

خانجانی بیان داشت: مأموران پلیس راه مستقر در محورهای کوهستانی ضمن پایش جاده‌ها از عبور و مرور خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می‌کنند.

وی گفت: همراه داشتن تجهیزات زمستانی، لباس گرم و غذای کافی از دیگر توصیه‌های پلیس راه به رانندگان جاده‌های کوهستانی در البرز است.

خانجانی تاکید کرد: رانندگان همچنین رعایت فاصله طولی وسیله نقلیه، عدم تغییر مسیر ناگهانی در محدوده آزادراهی و روشن کردن چراغ مه شکن در موقع مه آلود بودن هوا را مد نظر قرار دهند.

وی افزود: با توجه به بارش‌ها، احتمال سقوط سنگ در مسیرهای کوهستانی به ویژه جاده کرج - چالوس دور از انتظار نیست.

کارشناس کنترل ترافیک پلیس راه البرز تاکید کرد که با توجه به این شرایط رانندگان در حاشیه جاده‌های کوهستانی توقف نکنند.

جاده کرج - چالوس به مسافت ۱۶۰ کیلومتر نیمی از آن در حوزه جغرافیایی استان البرز و مابقی در حوزه جغرافیایی استان مازندران قرار دارد.

استان البرز دارای یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان می‌باشد.

روزانه بیش از ۲۲۰ هزار وسیله نقلیه در راه‌های استان البرز تردد می‌کنند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه