ارسال به دیگران پرینت

مصرف لبنیات ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

علی احسان ظفری مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی در گفت‌وگو از استمرار قاچاق شیرخشک خبر داد و گفت: گرچه با دستور رئیس قوه قضاییه و تلاش بیشتر در مرزها، میزان قاچاق نسبت به یکماه قبل کاهش یافته، اما همچنان ادامه دارد.

 مصرف لبنیات ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: از ابتدای سال، ۲ مرحله صادرات شیرخشک انجام شد و مابقی به صورت قانون از مرز‌های کشور قاچاق کرد، این در حالی است که صادرات شیرخشک مخالفان زیادی داشت و برخی افراد صحبت از رانت می‌کردند که هم اکنون با قاچاق شیرخشک این موضوع‌ها مطرح نیست.

ظفری از مازاد شیرخشک در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر بخش لمده شیرخام به سمت تولید شیرخشک‌می رود که علت اصلی افزایش تولید شیرخشک بیش از ظرفیت ناشی از گرانی مجدد قیمت محصولات لبنی و کاهش مصرف است که این موضوع به هیچ عنوان منطقی نیست و همواره تعادل بین تولید شیرخشک و محصولات لبنی باید حفظ شود.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های لبنی درباره تاثیر افزایش مجدد قیمت لبنیات در هفته‌های اخیر بر میزان مصرف بیان کرد: گرچه از الان نمی‌توان آمار دقیقی را اعلام کرد، اما برآورد‌ها حاکی از آن است که مصرف لبنیات ۱۵ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: با کاهش سرانه مصرف لبنیات، بخش عمده کارخانه‌های لبنی کوچک و متوسط به تعطیلی کشانده می‌شوند و تنها چند واحد بزرگ لبنی از بین هزاران واحد به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

ظفری در پایان تصریح کرد: با تعطیلی واحد‌های لبنی، شیر خام روانه کارخانه‌های شیرخشک‌می شود که به سبب مازاد تولید باید صادر شود و با این وجود مردم از مصرف لبنیات محروم می‌شوند که امیدواریم تغییراتی در سیاست دولت قرار گیرد.

منبع : قطره
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه