ارسال به دیگران پرینت

8 نکته برای انتخاب متخصص جراح مغز و اعصاب خوب

دانستن این که به مراجعه به متخصص جراحی مغز و اعصاب نیاز دارید، می تواند نگران کننده باشد. ممکن است پزشک عمومی متوجه وجود بیماری مربوط به مغز، ستون فقرات یا اعصاب شده یا به آن مشکوک شده باشد که به جراحی نیاز دارد. چطور باید بهترین و مناسب ترین پزشک متخصص جراحی مغز و اعصاب را پیدا کرد؟ در ادامه به برخی نکات مهم اشاره می کنیم که باید در نظر بگیرید.

8 نکته برای انتخاب متخصص جراح مغز و اعصاب خوب

1.ارجاع

از فهرستی که پزشک عمومی به عنوان مرجع در اختیارتان می گذارد شروع کنید. همچنین می توانید نظر خانواده، دوستان و سایر افراد متخصص کادر درمان را بپرسید. با محدود شدن انتخاب ها، با مطب هر جراح تماس بگیرید و وقت مشاوره تنظیم کنید تا با متخصص جراحی مغز و اعصاب ملاقات و مصاحبه کنید.

2.در مورد مدرک متخصص جراحی مغز و اعصاب تحقیق کنید

اگر به دنبال دکتر متخصص جراحی مغز و اعصاب می گردید، داشتن صلاحیت و گواهی مورد تایید یکی از مهم ترین عواملی است که باید مد نظر قرار دهید. این مدرک نشان دهنده ی سواد، مهارت و تجربه ی مورد نیاز جراح برای ارائه ی خدمات درمان حین اجرای جراحی است. همچنین سابقه ی تخلف پزشکی یا اقدامات کیفری جراح را بررسی کنید. یادتان باشد جراحی عصب بالاترین خطر تخلف پزشکی را دارد. ادعای تخلف پزشکی به دلایل مختلف اتفاق می افتد و لزوما نشان دهنده ی عملکرد منفی پزشک نیست. بهتر است برای شروع بحث پیرامون سابقه ی پزشک و توانایی خاص وی در ارائه ی خدمات درمان از این اطلاعات بهره ببرید. وب-سایت های ایالتی اطلاعاتی نظیر دانشکده ی پزشکی، بیمارستان، مدرک و سابقه ی تخلف پزشکی یا اقدامات کیفری جراح را به دست آورید.

3.تجربه ی جراح مغز و اعصاب را در نظر بگیرید‎

اگر به جراحی عصب، سیستم عصبی یا مغز احتیاج دارید، تجربه ی جراح بسیار مهم است. هرچه تجربه ی متخصص جراحی مغز و اعصاب در زمینه ی بیماری یا عمل جراحی بیشتر باشد، احتمالا نتایج بهتری عایدتان می شود. از جراح بپرسید چند بیمار را با وضعیت خاص شما معالجه کرده است. اگر می دانید که به نوع خاصی از جراحی احتیاج دارید، از متخصص جراحی مغز و اعصاب بپرسید چند مورد از این جراحی را انجام داده است و نرخ عوارض (مشکلاتی که پزشک و بیمار با آن ها روبه رو شده اند) به چه صورت بوده است.

4.جنسیت را مد نظر قرار دهید

احساس راحتی با جنسیت متخصص جراحی مغز و اعصاب از آن جا اهمیت دارد که باید آزادانه درمورد اطلاعات خصوصی خود با او صحبت کنید. جنسیت بیمار هم در انواع بیماری های عصبی مهم است. امروزه جراحان اعصاب مهارت بیشتری در زمینه ی رسیدگی به بیماران زن و مرد به صورت متفاوت کسب کرده اند. از پزشک جراحی مغز و اعصاب درمورد تجربه ی اخیر او، به خصوص در رابطه با بیماری و جنسیت خود، سوال کنید.

5.در مورد کیفیت بیمارستان تحقیق کنید

بیمارستانی که جراح در آن مشغول به کار است، همان بیمارستان شما خواهد بود. پس کیفیت رسیدگی به بیمار در بیمارستان را مد نظر قرار دهید. اهمیت کیفیت بیمارستان در این است که بیمار در بیمارستان های باکیفیت کم تر به مشکل برمی خورد و نرخ بهبود در این بیمارستان ها بالاتر است. حسابی تحقیق کنید! ممکن است وضعیت دو بیمارستان در یک شهر بسیار متفاوت باشد. به علاوه، به موقعیت بیمارستان هم توجه کنید. در نظر داشته باشید شما و خانواده تان چند بار باید در مسیر بیمارستان رفت-وآمد کنید.

6.سبک برقراری رابطه را ارزیابی کنید

جراحی را انتخاب کنید که برای صحبت با او احساس راحتی می کنید و اطلاعات کافی در اختیارتان می گذارد. در اولین دیدار از متخصص جراحی مغز و اعصاب سوال بپرسید و ببینید چطور جواب می دهد. آیا از سوالات شما استقبال می کند و مطابق درکتان پاسخ می دهد؟ جراحی را پیدا کنید که به شناختن شما علاقه نشان می دهد، اولویت های شما برای درمان را در نظر می گیرد و به فرایند تصمیم گیری تان احترام می گذارد.

7.نظر بیماران را مرور کنید

خواندن نظرات دیگران درمورد پزشک باعث می شود درک بهتری از روش او در درمان پیدا کنید. در چنین نظرخواهی ها معمولا از تجربه ی افراد از گرفتن نوبت، زمان انتظار، محیط مطب و میزان صمیمیت کارمندان مطب سوال می شود. شما می توانید اطلاعاتی نظیر میزان اعتماد بیماران به پزشک، مدت زمانی که پزشک با بیمار می گذراند و توانایی پزشک در پاسخ به پرسش بیماران به دست آورید.

8.از پوشش بیمه مطلع شوید

پوشش بیمه مسئله ی مهمی است. برای این که از بیشترین مزیت بیمه برخوردار شوید و تا جای ممکن کم تر از جیب خود هزینه کنید، باید جراحی را انتخاب کنید که بیمه قبول می کند. در عین حال هنوز هم باید مواردی نظیر مدرک، تجربه، نتیجه و کیفیت بیمارستان را مد نظر قرار دهید

 

 

 

 

منبع : ایرنا
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه