ارسال به دیگران پرینت

پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان/حقوق‌ها کمتر از ۳.۵ میلیون تومان نباشد.

دولت در هشتمین لایحه بودجه تقدیمی به مجلس، افزایش ۲۵ درصدی حقوق کارمندان و بازنشسته‌ها را پیشنهاد داد و خواست حقوق‌ها کمتر از ۳.۵ میلیون تومان نباشد.


پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان/حقوق‌ها کمتر از ۳.۵ میلیون تومان نباشد.

در تبصره ۱۲ لایحه بودجه سال آینده آمده است: افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق بگیر در دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی، (به استثنای مشمولان قانون کار جمهوری اسلامی ایران) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی به میزان ۲۵ درصد است که ضریب ریالی آن به طور جداگانه توسط دولت تعیین می‌شود.

امسال افزایش حقوق کارکنان به‌طور متوسط ۱۵ درصد بود و طی مصوبه مجلس حداقل پرداختی به کارکنان و بازنشستگان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد.

در بند دیگر تبصره لایحه بودجه سال آینده آمده است که در سال ۱۴۰۰ در همه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و سازمان انرژی اتمی (به استثنای مشمولان قانون کار)، حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و حداقل حقوق سایر حقوق بگیران، حداقل حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی و مستمری‌ها و سایر حمایت‌های متناسب با آنها، معادل افزایش ضریب ریالی افزایش می‌یابد.

پس از اعمال افزایش ضریب ریالی حقوق برای گروه‌های مختلف حقوق بگیر موضوع جزء (۱) این بند و معادل افزایش ضریب ریالی برای افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران، مشمول صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی و مستمری‌ها و سایر حمایت‌های متناسب با آنها، معادل افزایش ضریب ریالی افزایش می یابد.

پس از اعمال افزایش ضریب ریالی حقوق برای گروههای مختلف حقوق بگیر موضوع جزء (۱) این بند و معادل افزایش ضریب ریالی برای افزایش حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران، مجموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ قرارداد منعقده ماهانه برای کارکنان قرارداد کارمعین (مشخص) و کارکنان طرح خدمت پزشکان و پیراپزشکان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نسبت مدت کارکرد و حکم حقوق بازنشستگان متناسب سنوات خدمت قابل قبول، از سی و پنج میلیون ریال کمتر نباشد.

«حسینعلی امیری» نماینده پارلمانی رییس‌جمهوری صبح‌امروز لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

منابع و مصارف لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور بیش از ۲۴ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۷۸ میلیارد و ۹۸۶ میلیون ریال تعیین شده است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رضا ارسالی در

      من یک کارمندم. ولی می خوام بدونم چرا اینقدر دوگانه برخورد می کنید. مگر قشر کارگر از کره دیگری اومده که حقوقشان نباید افزایش درستی داشته باشد ولی برای کارمندان سریع اعلام می کنند که کمتر از ۳.۵ میلیون نباشه.
      تو رو به خدا کمی انصاف داشته باشید.

    • ناشناس ارسالی در

      با افتخار میگید 25 درصد اما قانون میگه افزایش حقوق کمتر از نرخ تورم نباید باشه

    • بی نام ارسالی در

      واقعا جای تاسف هست که دولت موقع تعیین حقوق آب از لای انگشتانش نمی چکه، ولی زمان افزایش اقلام و مایحتاج کارگر و کارمند کلیومتر بریده ۱۰۰درصد و ۲۰۰ درصدو... رقمی برایش محسوب نمیشه. علی برکت الله دولت ناامیدی

    • ناشناس ارسالی در

      چقدر دروغ میگین؟من وظیفه بگیر سه ماهه هرارتومنم اضافه نشده

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه