ارسال به دیگران پرینت

گرمخانه های پایتخت | ماندگاری روزانه ۳۰ درصد مددجویان در گرمخانه ها

فعالیت شبانه روزی تمامی گرمخانه های تهرانمدیر عامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی اعلام کرد که تمامی گرمخانه های پایتخت به صورت ۲۴ ساعته فعال و آماده خدمت رسانی به افراد کارتن خواب و بی خانمان هستند.

گرمخانه های پایتخت  |  ماندگاری روزانه ۳۰ درصد مددجویان در گرمخانه ها

با بیان اینکه از اول آذرماه سال گذشته بنا به دستور شهردار تهران تمامی گرمخانه های سطح شهر به صورت ۲۴ ساعته فعال و پذیرای افراد کارتن خواب و بی خانمان هستند، افزود: پیش از این تنها مددسرای خاوران آنهم در روزهای سرد که دمای هوا به زیر ۴درجه می رسید و یا بارندگی های شدید در را تهران شاهد بودیم، می توانست به صورت شبانه روزی فعالیت کند.

 

وی با بیان اینکه شاید در سال ۱۰ الی ۱۵ روز مرکز خاوران به صورت شبانه روزی میزبان افراد بی خانمان می شد، افزود: در مابقی ایام سال ساعت فعالیت تمامی گرمخانه های شهر تهران از ساعت ۱۶ تا ۷ صبح روز بعد بود و پذیرایی نیز از افراد کارتن خواب تنها معطوف به شام و صبحانه می شد و طبیعا از ساعت ۷ تا ۱۶ نیز پذیرشی در گرمخانه ها نداشتیم.

 

حسینی با تاکید بر اینکه ساعت فعالیت گرمخانه  مشکلاتی را نیز برای اهالی محلات افراد ایجاد کرده بود، ادامه داد: براساس  پروتکل ها ساعت ۷ صبح درهای گرمخانه ها برای خروج افراد بی خانمان باز می شد و همزمانی این ساعت با فعالیت مدارس و ادارات سبب نارضایتی اهالی محلات مجاور شده بود. به همین دلیل با پیگیری معاون اجتماعی شهردار تهران، تمهیدات متفاوتی اتخاذ شد.

 

وی با بیان اینکه از سال گذشته فعالیت تمامی گرمخانه ها به صورت ۲۴ ساعته است، گفت: به جز چند گرمخانه که در فصل تابستان برای بازسازی به مدت چند روز تعطیل شدند مابقی گرمخانه حدودا یکسالی می شود که به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند.

 

حسینی در مورد فعالیت گرمخانه های ۲۴ ساعته نیز گفت: به دلیل شرایط کرونایی افراد کارتن خواب نمی توانند هر ساعتی که بخواهند از گرمخانه خارج و مجددا برگردند چراکه باهر خروج باید فرآیند ضدعفونی و اعمال پروتکل های بهداشتی مددجویان انجام شود، به همین دلیل افراد بی خانمان در هرساعت از شبانه روز پذیرش می شوند اما درهای مرکز ساعت شش صبح روز بعد برای خروج دلبخواه افراد باز گشایی می شود، اما دقت داشته باشید که عمده این افراد دارای اعتیاد هستند و برای تامین نیاز خود مایل به ماندن در گرمخانه ها نیستند.

 

وی افزود: حدود ۳۰ درصد از افراد بی خانمان مراجعه کننده به گرمخانه ها در طول روز هم در مرکز می مانند و مابقی از مرکز خارج می شوند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه