ارسال به دیگران پرینت

زایمان‌های با تاریخ‌های رند در مشهد رصد می شود.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: زایمان‌های با تاریخ‌های رند معروف به لاکچری در موعد ۹ آذر ماه ۹۹ در مشهد رصد شده و تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد. دکتر علی بیرجندی نژاد افزود: هر کدام از مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی که تعداد زایمان و عمل سزارین در آنها طی این روز خاص به طور غیر استاندارد افزایش یافته باشد، مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.


زایمان‌های با تاریخ‌های رند در مشهد رصد می شود.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: زایمان‌های با تاریخ‌های رند معروف به لاکچری در موعد ۹ آذر ماه ۹۹ در مشهد رصد شده و تحت پیگیرد قانونی قرار می‌گیرد.

"لاکچری" اصطلاحی است که طی یک دهه اخیر توسط برخی کاربران فضای مجازی در باره موارد لوکس و تجملی به کار برده شده و بین مردم نیز مصطلح شده و با نزدیک شدن به تاریخ ۹۹/۹/۹ کاربرد آن به تاریخ ازدواج و تولد و موارد مشابه آن نیز رسیده بطوریکه بسیاری از والدین قصد دارند هرطور شده حتی با هزینه گزاف فرزندشان را در این تاریخ به دنیا بیاورند.

دکتر علی بیرجندی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو افزود: هر کدام از مراکز درمانی و بیمارستان‌هایی که تعداد زایمان و عمل سزارین در آنها طی این روز خاص به طور غیر استاندارد افزایش یافته باشد، مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی که در هر یک از این موارد موازین علمی رعایت نشده باشد، اقدامات قانونی با پزشک یا بیمارستان متخلف انجام خواهد شد.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: تمام پزشکان بر اساس سوگندنامه‌ای که یاد می‌کنند در درجه اول باید سلامت نوزاد و مادر برایشان مهم باشد.

وی افزود: هم زایمان طبیعی و هم عمل سزارین باید در زمان موعد خود و بر اساس استانداردهای علمی انجام شود زیرا هرگونه جابه‌جایی این زمان می‌تواند برای جان مادر و نوزاد خطرآفرین باشد.

بیرجندی نژاد با اشاره به تهدید سلامت نوزادانی که زودتر یا دیرتر از موعد به دنیا می‌آیند، ادامه داد: مشکلات تنفسی، آسیبهای ریوی و مغزی، یرقان یا زردی و دیابت از جمله خطرات زایمان‌های لاکچری برای کودکان متولد شده است.

وی گفت: ارگان‌های مهمی همچون مغز و ریه‌ها در هفته‌های سی و هفتم و سی و هشتم بارداری و زمانی که جنین در حال رشد است به حداکثر تکامل خود می‌رسند و اگر به هر دلیل قبل از تاریخ مشخص شده برای اتمام مدت بارداری، زایمان زودرس انجام شود، سلامت نوزاد تهدید می شود.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد افزود: اگر خواهان به دنیا آمدن نوزادانی سالم و قوی هستیم باید اجازه دهیم این دوران به طور کامل طی شود تا از عوارض زایمان زودرس و دیررس در نوزادان جلوگیری شود.

سازمان نظام پزشکی کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد ۱۴ هزار عضو شامل پزشک متخصص، عمومی، دندانپزشک، داروساز و کارشناس دارای پروانه دارد.

هم اکنون بیش از هشت هزار و ۴۰۰ پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص عضو این نهاد در خدمت به بیماران فعالیت می‌کنند.

بیش از پنج هزار و ۲۰۰ نفر از این تعداد پزشک عمومی، حدود ۲ هزار و ۷۵۰ نفر پزشک متخصص و بقیه فوق تخصص هستند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه