ارسال به دیگران پرینت

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

در شرایط کرونایی مصرف لبنیات محلی خطرآفرین است

مدیر غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مصرف لبنیات محلی و بی نام و نشان، در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹، می‌تواند عواقب ناگواری برای مصرف‌کنندگان داشته باشد.

در شرایط کرونایی مصرف لبنیات محلی خطرآفرین است

دکتر حسن براتی زاده روز شنبه با اشاره به آلودگی میکروبی فراوان لبنیات محلی و بی نام و نشان، بر اساس نظارت ها و بازدیدهای انجام شده، اظهار داشت: مصرف زیاد فراورده های لبنی متفرقه توسط شهروندان به یکی از دغدغه های مسوولان بهداشتی تبدیل شده، زیرا استفاده از این محصولات تهدید کننده سلامت است و خطرات جدی در پی دارد.

وی افزود: عرضه محصولات لبنی خارج از محل تولید قانونی نیست و به طور کلی محصولاتی که بدون نظارت و مجوز بهداشتی به فروش می رسد، دارای آلودگی بالایی بوده و سلامت افراد را به خطر می اندازد.

دکتر براتی زاده به تقلب و تخلفاتی که در این حوزه صورت می گیرد،  اشاره و بیان کرد: علیرغم آنکه تهیه محصولات پاستوریزه و استریلیزه نیاز به هزینه بیشتری دارد، اما کیفیت و تضمین سلامت آن بر کسی پوشیده نیست، این در حالی است که محصولات لبنی محلی علاوه بر احتمال وجود درصد آلودگی و امکان ابتلا به بیماری هایی نظیر تب مالت، به دلیل داشتن درصد بالای خامه و چربی، هیچ تضمینی بر سلامت آن وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تمایل به عرضه محصولات لبنی محلی دارند باید با گرفتن مجوزهای بهداشتی لازم نسبت به این کار اقدام کنند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه