ارسال به دیگران پرینت

۹۰ تالار پذیرایی و ۸۱ قلیان سرا در کرمانشاه پلمپ شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تشدید نظارت‌های این معاونت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا گفت: در این بازرسی‌ها ۹۰ تالار پذیرایی به دلیل رعایت نکردن مصوبات ستاد استانی کرونا پلمپ و ۸۱ قلیان سرا تعطیل شد

۹۰ تالار پذیرایی و ۸۱ قلیان سرا در کرمانشاه پلمپ شد

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز یکشنبه در گفت و گو افزود: با آغاز تشدید نظارت‌ها بیش از هفت هزار و ۴۳۱ مورد بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی از مراکز و اماکن انجام گرفته است.

او گفت: همچنین ۶۷۴ مورد اخطار بهداشتی صادر و بیش از ۷۵ پرونده متخلفان به دادستانی و تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی اظهارداشت: همچنین ۴۲ رستوران و مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۴۰ فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، ۱۷۶ آرایشگاه زنانه، ۵۸ باشگاه بدنسازی و بیش از ۲۱۰ واحد صنفی دیگر از جمله بنگاه املاک، آب میوه و بستنی، گیم نت و سایر مراکز متخلف تعطیل شد.

رییس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه گفت: در این مدت بیش از ۵۸ مورد از آیین های جشن و عزا به دلیل ممنوعیت برگزاری تجمعات لغو و تعداد ۱۲ مورد از صاحبان مراسم مذکور که به هشدارها توجه نکردند به مراجع قضایی معرفی که تعدادی از این افراد با حکم دادستانی بازداشت شدند.

شکیبا افزود: این نظارت‌ها در راستای حفظ سلامت مردم همچنان ادامه دارد و از مردم استان درخواست می‌کنیم که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در مراسم جشن و عزا و استفاده از ماسک باعث کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا شوند.

او گفت: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف در مورد رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی با سامانه ۱۹۰ بهداشت تماس بگیرند.

کرونا جان ۱۲ کرمانشاهی دیگر را گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با فوت ۱۲ بیمار کرونایی دیگر در ۲۴ ساعت گذشته مجموع جانباختگان کرونا در استان به ۹۶۸ نفر رسید.

مهدی محمدی افزود: با بستری شدن ۳۱۹ بیمار کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته در مجموع تعداد بیماران کرونایی بستری به هزار و ۲۴۴ بیمار رسید.

به گفته وی، در شبانه روز گذشته ۱۹۳ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان های استان مرخص شدند تا تعداد بیماران ترخیص شده به ۱۷ هزار و ۱۰۷ بیمار برسد.

محمدی، مجموع بیماران بستری شده با علایم کرونا از ابتدای اپیدمی تاکنون را نیز ۱۹ هزار و ۳۰۷ بیمار اعلام کرد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۸ بیمارستان آموزشی و غیرآموزشی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی و هفت بیمارستان غیردانشگاهی دارد که اکنون بیماران کرونایی در بیمارستان‌های «گلستان»، «فارابی» و «شهدا» بستری هستند.

اکنون بیش از سه هزار و ۲۰۰ تخت در ۱۸ بیمارستان دولتی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی، ۲ بیمارستان خصوصی، سه بیمارستان نظامی و ۲ بیمارستان تامین اجتماعی در استان کرمانشاه فعال است که از این تعداد حدود هزار و ۲۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه