ارسال به دیگران پرینت

دستگیری کلاهبردار 5 میلیارد تومانی در تهران

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری کلاهبرداری که با جعل سند، خانه ای را به چهار خریدار فروخته بود، خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

دستگیری کلاهبردار 5 میلیارد تومانی در تهران

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی گفت: ۱۲ آبان ماه ماموران گشت کلانتری ۱۴۷ گلبرگ از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ در جریان درگیری در بنگاه معاملات املاکی قرار گرفتند و برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی اعزام شدند و مشخص شد که درگیری بین خریدار و فروشنده یک ملک است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: با انتقال هر دو طرف معامله به کلانتری خریدار که بهرام نام داشت، مدعی بود فروشنده (خسرو) قصد داشته خانه ای را به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال با مدرک جعلی به وی بفروشد. زمانی که متوجه جعلی بودن مدارک شده، تقاضای فسخ معامله را کرده که خسرو از پرداخت بیعانه امتناع ورزیده و در نهایت کار به دعوا و درگیری ختم شده است.

مجیدی با اشاره به اینکه پس از تحقیقات مقدماتی پرونده به دادسرای ناحیه ۸ ارسال سپس با دستور قضائی برای بررسی های تخصصی به پایگاه چهارم ارجاع شد، اظهارکرد: در گام اول از تحقیقات پلیسی مجددا شاکی مورد تحقیق قرار گرفت و اظهار کرد، ۹ آبان ماه با معرفی بنگاه معاملات املاکی خانه ای را بازدید کردم و مورد پسند واقع شد. همان روز در بنگاه املاک مبلغ ۶۰ میلیون ریال بیعانه به شماره کارت فروشنده واریز و قرار شد که فردای آن روز با تنظیم مبایعه نامه به کارت فروشنده ۱۰ میلیارد ریال پرداخت کنم سپس سند ملک را دریافت کردم. پس از گذشت مدتی و بررسی سند، متوجه شدم سند جعلی است. به بهانه ای فروشنده را به مشاور املاک دعوت و تقاضای فسخ معامله و عودت پول واریزی را کردم که فروشنده امتناع کرد.

وی با بیان اینکه متهم در بازجویی های پلیس به جرم ارتکابی اعتراف کرد، گفت: همچنین متهم معترف شد با تنظیم و تهیه سند جعلی علاوه بر شاکی تاکنون این ملک را چهار مرتبه در بنگاه های مختلف فروخته است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اشاره به اینکه شناسایی سایر مالباختگان در دستور کار قرار دارد، گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، مجیدی در پایان اظهارکرد: متهم با دستور مقام قضایی با صدور قرار تامین مناسب برای تحمل کیفر روانه زندان شد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه