ارسال به دیگران پرینت

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز و فردا

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۱۰ آبان ماه) در محدوده قابل قبول قرار دارد، با این حال کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت طی امروز و فردا پیش‌بینی می‌شود.

کاهش کیفیت هوای پایتخت طی امروز و فردا

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در نخستین ساعات امروز (۱۰ آبان ماه) کیفیت هوای مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از حاکمیت جو پایدار و آرام و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز با عدم وزش باد مؤثر بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. در اواخر وقت نیز افزایش ترافیک شامگاهی باعث افزایش غلظت ذرات معلق و پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای بیشتر مناطق در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح فردا (۱۱ آبان ماه) تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، بااین‌حال با افزایش تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا می‌کند و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

حاکمیت جو پایدار و عدم وزش باد مؤثر طی روز شرایط مناسب برای تجمع آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود با افزایش تردد خودروها در ساعات پایانی فردا (۱۱ آبان ماه) بر غلظت ذرات معلق افزوده شود و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۹۵ بود و هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار  داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۹۸ است و هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه