ارسال به دیگران پرینت

رئیس سازمان سنجش | هزینه آیلتس را ما افزایش نداده ایم علت افزایش آن، بالا رفتن قیمت ارز است

رئیس سازمان سنجش گفت: هزینه اعلامی آزمون آیلتس از چند سال پیش افزایش نیافته و همان ۲۲۰ دلار است و علت افزایش آن، بالا رفتن قیمت ارز در کشور است. هزینه آزمون آیلتس با بالا و پایین رفتن قیمت دلار تغییر می‌کند.


رئیس سازمان سنجش |  هزینه آیلتس را ما افزایش نداده ایم  علت افزایش آن، بالا رفتن قیمت ارز است

رئیس سازمان سنجش گفت: هزینه اعلامی آزمون آیلتس از چند سال پیش افزایش نیافته و همان ۲۲۰ دلار است و علت افزایش آن، بالا رفتن قیمت ارز در کشور است. هزینه آزمون آیلتس با بالا و پایین رفتن قیمت دلار تغییر می‌کند.

رئیس سازمان سنجش گفت: این سازمان در تعیین هزینه آزمون آیلتس دخالتی ندارد، نرخ این آزمون با بالا و پایین رفتن قیمت دلار تغییر می‌کند.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم درباره هزینه آزمون آیلتس و افزایش آن گفت: آزمون آیتلس توسط سازمان‌های خارج از کشور و کشور استرالیا برگزار می‌شود و سازمان سنجش در تعیین هزینه آن دخالتی ندارد.

او در ادامه بیان کرد: هزینه اعلامی آزمون آیلتس از چند سال پیش افزایش نیافته و همان ۲۲۰ دلار است و علت افزایش آن، بالا رفتن قیمت ارز در کشور است. هزینه آزمون آیلتس با بالا و پایین رفتن قیمت دلار تغییر می‌کند.

معاون وزیر علوم رسیدن هزینه آزمون آیلتس به بالای ۶ میلیون تومان را تائید کرد و گفت: قسمتی از این هزینه دریافتی از دانش‌آموزان توسط موسسات برگزارکننده آزمون در داخل کشور به عنوان سود برداشته می‌شود و قسمت عمده آن برای موسسه آی دی پی استرالیا است.

سازمان سنجش فقط نقش نظارتی دارد

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: سازمان سنجش فقط نقش نظارتی را در آزمون آیلتس برعهده دارد. موسساتی که سازمان سنجش به آن‌ها مجوز برگزاری آزمون زبان آیلتس را داده این قیمت را رعایت می‌کنند.

گفتنی است، سازمان سنجش تنها مرجع صادرکننده مجوز فعالیت جهت برگزاری آزمون‌های بین‌المللی در ایران است و فعالیت مراکزی که از این سازمان مجوز اخذ نکرده‌اند، فاقد اعتبار و غیرقانونی است. تاکنون ۹ مرکز خصوصی مجوز برگزاری آزمون IELTS را از سازمان سنجش دریافت کرده‌اند.

براساس بخشنامه شماره ۴۹۹۵۳ تاریخ ۵ آبان ۱۳۹۹ سازمان سنجش به عنوان نهاد ناظر برگزاری آزمون‌های بین‌المللی، نرخ جدید ثبت نام آزمون آیلتس مبلغ ۶ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۴۰ تومان محاسبه و به مراکز برگزاری آزمون، ابلاغ شده است.

وجه واریزی از سوی داوطلبان جهت ثبت‌نام در آزمون آیلتس، به صورت علی‌الحساب بوده و این بدان معناست که چنانچه قبل از برگزاری آزمون تغییر قابل اعتنایی (افزایش یا کاهش) در نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و سایر شاخص‌های اقتصادی اعلام شود، مابه‌التفاوت نرخ قطعی ثبت‌نام از داوطلبان اخذ و یا به آنان عودت داده می‌شود.

سازمان سنجش، در تاریخ ۱۴ تیر ۱۳۹۸ قیمت آزمون آیلتس را ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان اعلام کرده بود که هزینه این آزمون در شهریور به ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان افزایش یافت و هم‌اکنون این هزینه از ۶ میلیون تومان هم فراتر رفته است.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه