ارسال به دیگران پرینت

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه:

زمین لرزه آوج ربطی به گسل‌های پیرامون تهران ندارد

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به جزئیات زمینلرزه امروز آوج استان قزوین با بیان اینکه این زمین لرزه در تهران نیز احساس شد، گفت: این زلزله در امتداد دو خط گسلی "کوشک نصرت" و "آوج" (گسل آبدره) به ثبت رسید.

زمین لرزه آوج ربطی به گسل‌های پیرامون تهران ندارد

زلزله امروز آوج قزوین، گفت: زلزله امروز با بزرگای ۵.۴ رخ داد که رومرکز آن در منطقه‌ای بوده است که در سال ۱۳۸۱زلزله‌ای به بزرگای ۶.۳ را تجربه کرده بود.

وی با بیان اینکه در زلزله آن سال، ۲۶۱ نفر از هموطنان جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: این منطقه از نظر لرزه خیزی، منطقه فعالی است.

بیت اللهی با اشاره به کانون رخداد این زمین لرزه، خاطر نشان کرد: قبل از زلزله ۵.۴ امروز در آوج استان قزوین، زلزله‎ای با بزرگای ۳.۹ در امتداد دو خط گسلی "کوشک نصرت" و "آوج" (گسل آبدره) به ثبت رسید.

مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی فاصله این زمینلرزه تا تهران را ۲۰۰ کیلومتر ذکر کرد و یادآور شد: ارتعاش این زلزله در تهران نیز احساس شده است ولی این زلزله هیچ ارتباطی با گسل‌های اطراف و پیرامون تهران ندارد و تنها ارتعاشات آن در تهران احساس شده است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد که برخی از روستاهای مجاور این زمینلرزه مانند "اسدآباد"، "کامشکان"، "منصور"، "ابراهیم آباد" و "چنگوره" خسارت کمی در حد یک تا دو درصد ایجاد شده باشد.

امروز زلزله‌ای به بزرگای ۵.۴ در مرز دو استان قزوین و همدان و در رومرکز ۲۶ کیلومتری آوج و ۲۹ کیلومتری آبگرم استان قزوین و ۳۱ کیلومتری دمق استان همدان به ثبت رسید. زلزله‌های ۳ در عمق ۸ کیلومتری، ۲.۷، ۲.۵ و ۳و۳ در عمق ۸ کیلومتری از دیگر رخدادهای این زمینلرزه تا زمان مخابره این گزارش است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه