ارسال به دیگران پرینت

در کدام مناطق تهران کرونا بیشتر جولان می‌دهد؟

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه اکنون میانگین مرگ ناشی از کرونا در ایران به ازای یک میلیون نفر، ۲.۵ برابر میانگین دنیاست، گفت: سیاست‌هایی که تاکنون اعمال شده بیشتر نگاه درمان‌نگری داشته تا نگاه پیشگیرانه و بهداشتی.

 در کدام مناطق تهران کرونا بیشتر جولان می‌دهد؟

حمید سوری استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: تهران محل تقاطع همه رفتارهای شهرها و استان‌های کشور است و مواجهه‌ها الگوی پیچیده‌تری نسبت به نقاط دیگر دارند و به علت تردد زیاد، شانس ابتلا و سرعت انتشار و الگوی بیماری متفاوت بوده و افزایش می‌یابد.

او افزاد: طبیعتا تهران ویژگی خاص خود را دارد. در اپیدمی‌ها نکته مهم رابطه بین مواجهه یافتگی و پیامد است. هر چقدر مواجهه یافتگی با موارد ابتلا بیشتر باشد؛ به خصوص کووید ۱۹ که سرعت انتشار بالایی دارد این موضوع قابل توجه تر است.بعد از اینکه بیماری عفونی در جامعه‌ای ماندگار شد و حالت بومی پیدا کرد، کم کم سیستم ایمنی مردم نسبت به آن بیماری ایمنی پیدا می‌کند. 

سوری ادامه داد: البته نمی‌گوییم که افراد مبتلا نمی‌شوند، اما وقتی یک نفر از بیرون منطقه با یک الگوی اپیدمی متفاوتی وارد آن جامعه می‌شود، می‌تواند این تعادل نسبی به دست آمده را مختل کند.

استاد اپیدمیولوژی داتشگاه شهید بهشتی گفت: تهران اکنون چنین ویژگی‌ دارد و به طور مرتب الگوی آن تحت تاثیر ترددهاست. از طرف دیگر تنوع شیوه زندگی، ‌وضعیت اقتصادی، اجتماعی و رفتاری در تهران بسیار بالاست، اما در نقاط دیگر این چنین نیست و این باعث پیچیده شدن اپیدمی شده است. تحقیقاتی که در تهران انجام دادیم نشان می‌دهد اپیدمی ابتدا در شرق تهران متمرکز بود اما کم کم به سمت مرکز شهر تهران آمده است؛ ‌البته هنوز شرق آن نیز آلوده است اما در غرب تهران و شمال غرب آن وضعیت اپیدمی را خیلی به صورت حاد نمی‌بینیم؛ در حالی که در شرق، ‌مرکز و جنوب تهران وضعیت بدتر است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      این چه سوالی دوست داری بجه ها ی زیر ده سال هم کرونا بگیرن چقدر احمقانه

    • من ارسالی در

      اینقدر تغذیه از قبل بد و افتضاح بوده
      کمتر کسی تو تهران به چکاب سالیانه اهمیت دادند
      وقتی فقط ظاهر غذا برای خیلی ها مهم هست نه کیفیت و اساسا ایرانی ها خیلی درست تغذیه ندارند
      الان همه کمبود ویتامین دی دارند اصلا سالهاست نمی‌دانسته ویتامین دی چی هست
      اینها مشکلات تغذیه ای مردم هست که بابروز کرونا داره اون مقدار کمبود را نشان میده
      الان همه باید ویتامین دی.سلنیوم.مولتی ویتامین بخورند تا بدنشان قوی شود انشالله سلامت باشید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه