ارسال به دیگران پرینت

کرونا صاحبخانه ای است که تا مدت ها با ما خواهد بود

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: کرونا دیگر مهمان ما نیست، بلکه صاحب خانه ای است که تا مدت ها با ما خواهد بود.

کرونا صاحبخانه ای است که تا مدت ها با ما خواهد بود

کامران آقاخانی، گفت: باید بگویم کرونا دیگر مهمان نیست و صاحب خانه است و تا مدت‌ها با ما خواهد بود تا زمانی که درمان قطعی یا واکسنی برای آن ساخته شود، باید کار و زندگی و آموزش و درمان را بر این پایه برنامه ریزی کنیم.

آقاخانی گفت: قطعاً همکار پرستاری که ماهانه ۳ تا ۴ میلیون دریافتی دارد و ۱۵ شیفت در بخش کرونا دارند، به دلیل عشق به کار خود و سوگندی که یاد کرده ثابت قدم باقی مانده است.

وی افزود: حمایت از کادر درمان فقط حمایت مالی نیست، بلکه کمک مردم را طلب می‌کند و آن کمک چیزی نیست به جز آنکه دستورالعمل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: در ماه‌های گذشته از نزدیک شاهد جان فشانی کادر درمان بودم، واقعیت تلخ این است که کادر درمان مستهلک شده است و اگر حمایت نشوند، از ادامه فعالیت ناتوان خواهند شد.

وی افزود: به جرات می گویم اگر مردم یک ماه به طور جدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و پیشگیری‌های لازم را انجام دهند، این بیماری به سرعت محدود خواهد شد و تعداد مبتلایان از تعداد انگشتان دست نیز کمتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: وظیفه مردم پیشگیری و رعایت دستورالعمل‌ها است و کادر درمان نیز وظیفه دارد به بیماران خدمت کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: متاسفانه تا زمانی که این بیماری جدی گرفته نشود، مردم در مراسم عروسی، عزا و تجمعات شرکت کنند، برنامه مسافرت‌ها برقرار باشد، در استفاده از ماسک سهل انگاری کنند، این بیماری با همین شدت باقی خواهد ماند و این ویروس جولان خواهد داد و به راحتی عزیزان ما را گرفتار کرده و به کام مرگ می‌کشاند.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه