ارسال به دیگران پرینت

وقتی «چشم چشم دو ابرو» رابط کودک و سالمند می‌شود

رییس ایکوم ایران معتقد است: موزه‌ها نقش سالمندان را برای کودکان ایفا می‌کنند و انتقال تجربه به این اتفاق کمک می‌کند. براساس همین عقیده نیز برخی از کشورهای اروپایی مهدکودک‌ها را در نزدیکی سرای سالمندان قرار می‌دهند.

وقتی «چشم چشم دو ابرو» رابط کودک و سالمند می‌شود

آغاز روز جهانی سالمندان همزمان با هفته ملی کودک که در نهایت به روز جهانی کودک ختم می‌شود کمیته ملی موزه‌های ایران را واداشته تا در کنار برنامه‌ریزی‌هایی که در طول چند سال گذشته برای جلب توجه کودکان به موزه‌ها داشته، این‌بار به نقش سالمندان و حضور آن‌ها در موزه‌ها نیز توجه شود.

سیداحمد محیط طباطبایی، رییس ایکوم ایران با بیان این‌که در جوامعی که وضعیت سالمندان خوب نیست، وضعیت کودکان هم خوب نیست و این در اصل یک رابطه متقابل دوطرفه است و امکان ندارد وضعیت یکی خوب باشد و دیگری نه، گفت: باید رابطه بین این دو بخش با یکدیگر خوب شود به همین دلیل از متولیان موزه‌ای درخواست کرده بودم برای این هفته دست‌کم در موزه‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم، اما به نظر می‌رسد با توجه به شرایط کرونا امکانِ آن وجود نداشت.

او با تاکید بر نقش مهمِ موزه‌ها و رابطه‌ای که این فضای فرهنگی بین سالمند و کودک ایفا می‌کند، ادامه داد: به همین دلیل ما در کمیته ملی موزه‌های ایران، تصمیم گرفتیم تا در قدم نخست با طراحی پوستری مناسب، رابطه کودک و سالمند در ذهن‌ها نقش ببندد تا سال دیگر راحت‌تر آن را پیگیری کنیم، پوستر با توجه به شعر «چشم چشم دو ابرو، دماغ و دهن یه گردو» طراحی شده و دماغ کودک به عصای محکم سالمندان تشبیه و کشیده شده است.

محیط طباطبایی اظهار کرد: ایجاد ارتباط بین سالمندان و کودکان نکته‌ای مهم است که باید ایجاد شود، باید توجه کرد هر میزان دوری‌ها بیشتر شود این رابطه نیز دورتر اتفاق می‌افتد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه