ارسال به دیگران پرینت

معاون دادستان مرکز خراسان‌رضوی | برخورد با سگ‌گردانی‌ در دستور کار است

معاون دادستان مرکز خراسان‌رضوی از کاهش برگزاری مراسم‌های لهو و لعب در باغ ویلاها خبر داد و گفت: در صورت مشاهده چنین مراسماتی با صاحب باغ و ویلا، فرد دعوت کننده و گروهی که به عنوان دی‌جی در این مراسم‌ها حضور دارند، برخورد جدی می‌شود.

معاون دادستان مرکز خراسان‌رضوی  |  برخورد با سگ‌گردانی‌ در دستور کار است

اسماعیل رحمانی امروز در نشست خبری که در دادگستری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: کرونا اثرات مخربی را بر معیشت اقتصادی خانوارها گذاشته است و رونق اقتصادی و عمل به رزمایش مواسات و همدلی که رهبری فرموده‌اند، می‌تواند به وضعیت مردم کمک کند، همچنین دستگاه قضا نیز اقدامات مختلفی را برای کمک به خانوارها انجام داده است.

وی افزود: مردم پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی هستند و بیش از 30 سال است که دشمن سعی دارد جوانان‌ ما را به ابتذال بکشد، افزایش طلاق، اعتیاد و استفاده از مشروبات الکی از اقدامات ضد انقلاب علیه جمهوری اسلامی است.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی ادامه داد: شفافیت و پاسخگویی به مطالبات مردم دو مؤلفه اساسی حکومت دینی، که سرآمد حکومت‌های مردم سالار است و پاسخگویی به مطالبات مردم را به دور از هرگونه سانسوری امری ضروری است. مطالبه‌گری و دفاع از حقوق عامه و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی جزو وظایف اصلی دادستان عمومی و انقلاب است.

وی با اشاره به اینکه در دادسرای ناحیه 6 اولین هدف اصلی ما مبارزه با ناامنی‌ها و دفاع از حقوق عامه مردم است، بیان کرد: طبق ماده 279 قانون مجازات اسلامی تصمیم گرفتیم که اگر فردی به وسیله سلاح سرد یا گرم اقدام به سرقت و ناامنی کند حکم محاربه را برای وی صادر می‌کنیم و این سیاست آثار خودش را به زودی نشان می‌دهد.

رحمانی با بیان اینکه طبق ماده 618 قانون تعزیرات جمع‌آوری حیوانات در سطح شهر برعهده شهرداری است، اظهار داشت: برخورد با سگ‌گردانی‌ها در شهر جزو دستور کار است، زیرا آوردن حیوانات در بوستان‌ها علاوه بر اینکه مخل آسایش مردم است، حقوق حیوانات را هم زیر سئوال می‌برد. در درجه اول بنرهایی را به منظور اطلاع رسانی نصب می‌کنیم و در مرحله دوم به برخورد با این متخلفان می‌پردازیم.

معاون دادستان مرکز خراسان‌رضوی با تأکید بر اینکه در جلسه‌ای که با هیأت ورزش و جوانان و پلیس امنیت اخلاقی داشتیم بنا شد تا تورهای مسافرتی خانوادگی برگزار شوند، بیان کرد: خط قرمز ما ابتذال و برخورد با افرادی است که بدون داشتن صلاحیت لازم تورهای گردشگری راه می‌اندازند و زمینه فساد دختران و پسران را فراهم می‌کنند.

رحمانی از کاهش برگزاری مراسم‌های لهو و لعب در باغ ویلاها خبر داد و گفت: در صورت مشاهده چنین مراسماتی برخورد جدی با صاحب باغ و ویلا، فرد دعوت کننده و گروهی که به عنوان دی‌جی در این مراسم‌ها حضور دارند می‌شود و افراد خاطی به عنوان متهم تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی در پایان از مردم خواست اگر موردی را در رابطه سوءاستفاده از کودکان مشاهده کردند به دادسرای ناحیه 6 و فوریت‌های پلیس 110 اطلاع دهند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه