ارسال به دیگران پرینت

چند آزمایش جدیدِ تشخیص سرطان در ایالات متحده تایید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا انجام نوعی آزمایش خون برای شناسایی ده‌ها نوع از جهش ژنتیکی انواع سرطان‌ها و همچنین نمونه ‌برداری خونی برای بررسی بیش از ۳۰۰ ژن مرتبط با بیماری سرطان را تائید کرده است.

چند آزمایش جدیدِ تشخیص سرطان در ایالات متحده تایید شد

این نهاد همچنین اجازه انجام نوعی آزمایش دیگر را که به پزشکان در تشخیص نوعی سرطان ریه و تجویز داروی «اوسیمرتینیب» (osimertinib) کمک می‌کند، صادر کرده است.

تائید استفاده از این آزمایش‌ها در حالی صورت گرفت که تحقیقات دانشمندان برای استفاده از آزمایش خون و نمونه‌ برداری خونی در راستای بهبود تشخیص نوع سرطان بیماران و تصمیم‌گیری بهتر برای درمان آنها طی سال‌های اخیر در جریان بود.

آزمایش‌های جدید به پزشکان امکان می‌دهد که با استفاده از نمونه‌برداری خونی، از نمونه ‌برداری از توده‌های سرطانی که اغلب دشواری‌های خاص خود را دارد، اجتناب کنند. پزشکان با کمک این آزمایش‌های جدید که از آنها به عنوان «نمونه برداری های مایع» (liquid biopsies) یاد شده است، می‌توانند ژن‌هایی را که از توده‌های سرطانی به داخل خون بیماران راه یافته است، شناسایی کنند.

این روش به ویژه در مواردی که توده‌های سرطانی در داخل یکی از اندام‌ها شکل گرفته است، کاربرد خواهد شد. پزشکان با کمک این نوع نمونه برداری‌ها خواهند توانست از نمونه برداری بافتی که هم اکنون صورت می گیرد خودداری کنند. دسترسی به توده های سرطانی برای نمونه برداری بافتی در برخی موارد می تواند دشوار باشد.

به گزارش یورونیوز، دانشمندان آمریکایی همچنین تاکید می‌کنند که هدف آزمایش‌های جدید تنها تشخیص بهترین نوع درمان و دارو برای بیمار نیست بلکه آنها امیدوارند که با کمک این آزمایش‌ها شمار بیمارانی که ابتلایشان به سرطان در مراحل اولیه بیماری مشخص می‌شود افزایش یابد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه