ارسال به دیگران پرینت

خوزستان | بیماران تنفسی در بارش‌های اولیه پاییز تردد نکنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز و فوق تخصص آسم و آلرژی در رابطه با احتمال وقوع بحران تنگی نفس در پی بارش اولین باران پاییزی در خوزستان از مردم این استان خواست در این ایام در شهر تردد نکنند.

خوزستان   |  بیماران  تنفسی در بارش‌های اولیه پاییز تردد نکنند

از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر فرهاد ابول نژادیان سه شنبه بیان کرد: با توجه به پیش بینی بارندگی و احتمال بروز مشکلات تنفسی و تنگی نفس به دنبال اولین بارش پاییزی هرسال، از هم استانی‌ها درخواست می‌شود هنگام بارش‌های اولیه پاییز در شهر تردد نکنند و در معرض باران قرار نگیرند تا بیمارستان‌های درگیر مقابله با کرونا با چالش دیگری مواجه نشوند.

وی افزود: افرادی که سابقه بیماری تنفسی همچون آسم دارند از هم اکنون و پیش از وقوع اولین باران پاییزی، مجددا اسپری‌ تنفسی خود را استفاده کنند، در هنگام بارندگی نیز در شهر تردد نکنند و درب و پنجره خانه خود را ببندند.

اداره کل هواشناسی خوزستان امروز سه شنبه در اطلاعیه ای از وقوع رگبار باران و رعد و برق در بیشتر نقاط استان از روز چهارشنبه هفته جاری خبر داد.

در پی بارندگی قابل ملاحظه در خوزستان از ۲۷ مهر تا دهم آبان سال گذشته ۱۲هزار و۵۷۶ نفر با عارضه تنفسی راهی مراکز درمانی شدند. در روزهای ۲۶ و ۲۷ آبان سال گذشته نیز به دنبال بارندگی یک هزار و ۵۳۴ نفر راهی مراکز درمانی شدند.

با گذشت ۶ سال از آغاز تنگی نفس شهروندان همزمان با نخستین باران های پاییزی در خوزستان، هنوز هم میان موافقان و مخالفان نظریه گرده افشانی گیاه کونوکارپوس به عنوان عامل تنگی نفس‌های پاییزی همزمان با نخستین بارش‌ها اختلاف نظر وجود دارد.

خوزستان حدود نیمه مرداد ازوضعیت قرمز کرونا خارج و به حالت سفید درآمد ولی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ۳۰ شهریور ماه طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بار دیگر در ردیف استان‌های با وضعیت قرمز قرار گرفت.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه