ارسال به دیگران پرینت

ممنوعیت استفاده از ماسک فیلترداردر خوزستان برای مردم عادی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ماسک فیلتردار تنها برای پزشکان و کادر درمانی مناسب و مورد استفاده است و مناسب برای استفاده مردم نیست، از این رو استفاده آن برای مردم عادی ممنوع است.

ممنوعیت استفاده از ماسک فیلترداردر خوزستان برای مردم عادی

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان روز شنبه  با تاکید بر ممنوعیت استفاده از ماسک فیلتردار افزود: این مساله به تصویب ستاد مدیریت کرونای خوزستان نیز رسیده است. دلیل ممنوعیت این ماسک‌ها این است که یک طرفه عمل می‌کنند  و تاثیر معکوس دارند یعنی اگر در یک جمع فرد مبتلا این ماسک را استفاده کند موجب انتشار ویروس می‌شود و برای افراد سالم می‌تواند خطر آفرین باشد.

وی در ادامه در خصوص ملاک انتخاب وضعیت یک شهر به عنوان قرمز، نارنجی یا زرد بیان کرد: ملاک ما برای قرمز بودن وضعیت یک منطقه از نظر شیوع کرونا و تعداد بستری‌های ناشی از ویروس کرونا است و تعداد فوتی‌ها یا بیماران سرپایی ملاک قرمز یا سفید بودن یک منطقه از لحاظ ویروس کرونا نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: دومین بیمارستان در اهواز نیز از بیماران کرونایی تخلیه شد و بیمارستان رازی اهواز که از نخستین بیمارستان‌های معین کرونا در خوزستان است هم اکنون دارای ۴۰ درصد تخت خالی  است و دومین بیمارستان در اهواز که به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص یافته بود از این بیماران تخلیه شده است و چند شهر خوزستان نیز هم اکنون هیچ بیمار بستری ندارند.

کاهش ۶۰ درصدی فوتی‌ها در خوزستان

وی با اشاره به اینکه  تعداد بیماران بستری ناشی از ویروس کرونا در خوزستان رو به کاهش است توضیح داد: هم اکنون تعداد بیماران بستری در خوزستان کمتر از ۲ نفر در هر صد هزار نفر است و این نشان از روند کاهشی بیماری در استان دارد.

ابول‌نژادیان ادامه داد: خوشبختانه در تعداد بستری‌ها ۵۰ درصد کاهش و در تعداد فوتی‌ها ۶۰ درصد کاهش را در خوزستان شاهد هستیم که این امر به کمک استفاده فراگیر مردم از ماسک و توجه به روند فاصله‌گذاری اجتماعی اتفاق افتاده است.

 ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به کشورهای زیادی سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

خوزستان دربحث شیوع ویروس کرونا بیش از ۲ ماه است که در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعداد مبتلایان به کرونا در کشور تا عصر روز جمعه ۲۷ تیر به ۲۳۲ هزار و ۸۷۳ نفر رسیده است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه