ارسال به دیگران پرینت

ممنوعیت هرگونه تجمع و گردهمایی در استان قم

دانشگاه علوم پزشکی قم طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به شرایط فوق بحرانی بوجود آمده در قم به علت شیوع کرونا هر گونه تجمع و گردهمایی در سطح این استان ممنوع است.

ممنوعیت هرگونه تجمع و گردهمایی در استان قم

روابط عمومی علوم پزشکی قم در این اطلاعیه آمده است: به اطلاع همشهریان عزیز می‌رساند با توجه به پیک شدید بیماری کرونا در قم و تراکم زیاد بیماران در بیمارستان‌ها و به دنبال آن ایجاد شرایط فوق بحرانی، هرگونه تجمع و گردهمایی در سطح استان ممنوع است.

اطلاعیه ادامه یافته است: مردم شریف قم در صورت مشاهده هرگونه تجمع و همایش، مراتب را با شماره‌های ۱۳۷ و ۱۹۰ در میان گذاشته و یا به سامانه ۳۰۰۰۱۴۱۴۱۰ پیامک نمایند تا برخوردهای قانونی لازم صورت گیرد.

جلسه اضطراری رییس دانشگاه علوم پزشکی قم و روسای بیمارستان ها برگزار شد

همچنین بر اساس گزارش روابط عمومی علوم پزشکی قم محمد رضا قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی این استان امروز جمعه به واسطه گسترش و شیوع مجدد ویروس کرونا در قم و اشغال تخت های بیمارستانی، جلسه ای اضطراری را با حضور روسای بیمارستان ها و معاون درمان دانشگاه، برگزار کرد.

گزارش حاکی است: در این جلسه بر بهبود ارتقا و افزایش تخت های بیمارستانی ویژه مبتلایان به کرونا تاکید و مقرر شد تا بیمارستان فرقانی به صورت کامل در کنار بیمارستان امیرالمومنین(ع) و کامکار در اختیار مبتلایان به کرونا باشد.

در جلسه فوق همچنین با تاکید بر تقویت تیم متخصصان و پزشکان استان، آمادگی بیمارستان امام رضا(ع) قم نیز مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا این بیمارستان هم در صورت پر شدن آن سه بیمارستان در خصوص پذیرش بیماران کرونایی اقدام کند.

وضعیت کرونا در قم از روز بیستم شهریورماه و به دنبال افزایش قابل توجه بیماران و مبتلایان این بیماری فوق قرمز شده است.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.  

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه