ارسال به دیگران پرینت

وضعیت کرونا در قم به روایت سخنگوی وزارت بهداشت

سخنگوی وزارت بهداشت وضعیت موارد بروز کروناویروس در استان قم را تشریح کرد.

وضعیت کرونا در قم به روایت سخنگوی وزارت بهداشت

دکتر سیما سادات لاری، درباره وضعیت بیماری کرونا در استان قم، گفت: پس از خیز شدید بیماری در اسفندماه سال قبل در این استان، با همکاری مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کادر بهداشت و درمان از ابتدای فرودین تا اواسط خرداد ماه سال جاری شاهد روند نزولی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان بودیم، ولی متاسفانه از اواخر خرداد ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند صعودی به خود گرفته و این شیب صعودی همچنان در حال امتداد است‌.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان قم بستری هستند که وضعیت عمومی ۹۵ نفر از آنها وخیم گزارش شده است‌.

استان قم برای چندین هفته متوالی در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد و بروز موارد بستری در این استان بالاتر از متوسط کشوری است و بیم آن می‌رود که عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری پر رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه را جهت خیز مجدد بیماری در این استان فراهم کند.

وی درباره بازرسی‌های صورت گرفته در این استان، اظهار کرد: از زمان شروع بیماری بیش از ۱۵۶ هزار بازدید از امامن عمومی و واحدهای صنفی و صنعتی استان قم صورت گرفته است که برای بیش از ۲۷ هزار مورد از اماکن مذکور به دلیل سهل انگاری در پروتکل‌های بهداشتی اخطار صادر شده است و تعداد ۱۹۷ واخد متخلف پلمب شده‌اند.

لاری ادامه داد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک توسط مردم استان قم در مراکز و اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها ۸۱ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۸۷ درصد است. همچنین میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان ادارات و بانک‌های استان ۹۶ درصد و میزان استفاده توسط متصدیان واحدهای صنفی ۷۵ درصد و واحدهای صنعتی ۹۲ درصد گزارش شده است‌.

بالاترین میزان رعایت نکات بهداشتی در هفته سوم شهریورماه در استان قم در بانک‌ها و کمترین میزان رعایت در اماکن ورزشی و واحدهای بستنی فروشی گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر از ماسک توسط مردم استان و حمایت و مدیریت ستاد استانی کرونا شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه و خروج استان از وضعیت قرمز باشیم. فراموس نکنید بروز هرگونه رفتار اجتماعی خطرآفرین زمینه لازم برای خیز مجدد بیماری را فراهم می‌کند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه