ارسال به دیگران پرینت

کرونا | احتمال بروز موج سوم کرونا بعد از تعطیلات محرم

معاون بهداد ناجا با اشاره به افزایش سفرهای بین شهری در عین بی توجهی به خستگی کادر درمان از احتمال بروز موج سوم کرونا با شدت بیشتر ابراز نگرانی کرد.

کرونا  |  احتمال بروز موج سوم کرونا بعد از تعطیلات محرم

معاون بهداد ناجا با اشاره به افزایش سفرهای بین شهری در عین بی توجهی به خستگی کادر درمان از احتمال بروز موج سوم کرونا با شدت بیشتر ابراز نگرانی کرد.

در یادداشت سردار محمد رضا حسینی که در پایگاه خبری پلیس منتشر شده، آمده است: با وجود هشدارهای مسئولان نظام سلامت کشورمان نسبت به پیامدهای سفرهای غیرضروری، متأسفانه در تعطیلات ایام محرم، افراد زیادی با بی‌توجهی به خستگی و فرسودگی کادر درمان، خطر ابتلا به کرونا را به جان خریده و راهی جاده ها شدند. نباید فراموش کنیم که کرونا با سفر و جابه جایی مسافران به کشورمان راه پیدا کرد و اوج گرفت.

وی افزوده است: در موج اول همه گیری کرونا در کشور با همکاری خوب مردم در رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، گسترش بیماری تحت کنترل درآمد اما به موجب سهل انگاری و عدم توجه به شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم، شاهد اوج گیری مجدد بیماری بودیم. در روزهای پیش رو نیز چنانچه مردم، شرایط را عادی فرض کرده و بی توجه به هشدارها با سفر و عبور از کانون ها و استان های آلوده، عامل انتقال ویروس و در نتیجه گسترش شیوع بیماری باشند، پایانی برای این بیماری متصور نخواهیم بود.

در ادامه یادداشت آمده است: واقعیت این است که ما با یک ویروس مهلک و ناشناخته مواجه هستیم که هر بار تغییر ماهیت داده و با افزایش سرعت انتقال، قربانیان بیشتری گرفته است بنابراین همه باید تلاش کنیم از این مرحله با کمترین تلفات عبور کنیم. از سویی خستگی و فرسودگی کادر درمان پس از ۶ ماه شیفت های طولانی و متوالی تحت پوشش های سنگین ایزوله برای بهبودی بیماران کرونایی را نباید نادیده بگیریم؛ افزایش شمار مبتلایان به کرونا بار مضاعفی را بر دوش این عزیزان تحمیل می کند که رمق خدمتگزاری به بیماران را از آنها خواهد گرفت.

این یادداشت می افزاید: قطع به یقین، سفر کردن و حضور در تجمعات، دید و بازدیدها و دورهمی‌ها بدون ملاحظات بهداشتی، همه و همه از راه‌های انتقال سریع ویروس کرونا به شمار می روند و اگر هوشیار نباشیم و توصیه های پیشگیرانه را جدی نگیریم با شروع موج سوم بیماری، پاییز و زمستان سختی را پیش رو خواهیم داشت بنابراین از مردم عزیزمان تقاضا داریم این روزها صبوری کنند و با رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن، خدمتگزاران خود در حوزه بهداشت و درمان کشور را در مهار این بیماری مهلک یاری کنند.

معاون بهداد ناجا نوشته است: همچنین اما اهتمام هیئات و تشکل های مذهبی و عزاداران در اجرای دقیق و مسئولانه دستورالعمل های بهداشتی ستاد کرونا که برپایی شعائر حسینی متفاوت و در عین حال با عظمت و باشکوه را رقم زد، ستودنی و تحسین برانگیز بود.

رهبر فرزانه انقلاب نیز در سخنان اخیر خود خطاب به عزاداران حسینی و مسئولان هیئات و تشکل ها از حسن رفتار آنها در دهه‌ اول عاشورا که با وجود محدودیت‌های شدید ناشی از بیماری، شور حسینی را حفظ کرده و یک حرکت عظیم معنوی‌ ماندگار در تاریخ خلق کردند، تشکر و قدردانی کردند.

وی در پایان گفته است: اینجانب نیز ضمن ابراز مراتب سپاس و قدردانی از همدلی و همراهی عزاداران حسینی، هیئات و تشکل های مذهبی با کادر درمان کشور، امیدوارم عزاداری های ایشان مأجور و مرضی خداوند متعال قرار گیرد و به برکت عزاداری ها و توسلات به ائمه هدی علیهم السلام و در پرتو چراغ هدایت ایشان به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری از سر تا سر دنیا باشیم.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه