ارسال به دیگران پرینت

مردم به گیلان سفرنکنید

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به وضعیت هشدار گیلان از حیث شیوع کرونا گفت: مردم در تعطیلات ماه محرم به گیلان سفر نکنند.

مردم به گیلان سفرنکنید

محمود قاسم‌نژاد امروز در جلسه‌ای در تالش با اشاره به اینکه گیلان یکی از استان‌های موفق در عرصه مبارزه با کرونا بوده است اظهار داشت: در هفته‌های نخست تیرماه بعد از برداشتن محدودیت‌های کرونایی به‌دلیل توجه به کسب و کارها و برخی بی‌توجهی‌ها به رعایت اصول بهداشتی و افزایش سفرها به استان شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه مردم مومن و فهیم گیلان پروتکل‌های بهداشتی را در مراسمات عزاداری رعایت می‌کنند تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی همچنان باید مورد توجه باشد و از سفر به گیلان در تعطیلات ماه محرم خودداری شود.

قاسم‌نژاد شرایط استان گیلان از لحاظ شیوع ویروس کرونا را در یک وضعیت هشدار و بسیار شکننده اعلام کرد و بیان داشت: با افزایش مسافرت‌ها و عدم رعایت‌ها توسط مردم استان در یک ماه گذشته این استان مجدداً در وضعیت قرمز قرار گرفت و آمار مبتلایان به کرونا و بستری‌شدگان افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

وی با اشاره به انگیزه‌ای که مردم برای حفاظت از خود و دیگران نشان دادند و همچنین تجربه‌های کادر درمان در این مسیر خاطرنشان کرد: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا که رهبر معظم انقلاب نیز خود را مقید به رعایت آن دانستند در هر مکانی به‌ویژه در مراسمات و آئین‌های عزاداری ماه محرم جدی گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه ویروس کرونا بیش از 200 کشور جهان را درگیر خود کرده و خسارت‌های متعددی به آنها وارد کرده است تصریح کرد: مسئولان همواره برای قطع زنجیره شیوع این بیماری به رعایت اصول بهداشتی تاکید می‌کنند از طرفی این ویروس خسارت‌های مالی و جانی زیادی به اکثر کشورها وارد کرد.

قاسم‌نژاد به هشدارها و توصیه‌های کارشناسان بهداشت جهانی و کارشناسان ایرانی برای کاهش زنجیره انتقال این بیماری اشاره کرد و ابراز داشت: رعایت حفاظت فردی و پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن، ضدعفونی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها و خودداری از حضور در تجمعات در واقع تنها راه کاهش انتقال این بیماری هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به تجربیاتی که در اردیبهشت ماه و تیرماه به‌دلیل ترس ناشی از کرونا در استان کسب شد و شمار مبتلایان به کرونا کاهش یافت اظهار داشت: جدیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان یکی از توصیه‌های ما به شهروندان گیلانی است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه