ارسال به دیگران پرینت

6 کودک با خوردن قارچ‌ وحشی در گیلان مسموم شدند/ یک کودک جان خود را از دست داد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان از شهروندان خواست تا از مصرف قارچ های سمی و خودرو جدا خودداری کنند.

6 کودک با خوردن قارچ‌ وحشی در گیلان مسموم شدند/ یک کودک جان خود را از دست داد

: با توجه به بارندگی ها رویش قارچ در جنگل، کوه ها، بیشه ها و غیره فراوان شده این قارچ ها به هیچ وجه نباید استفاده شود.

وی اظهار داشت: عده ای تصور می کنند که بنا به تجربه می توانند قارچ های سمی را تشخیص دهند اما از طریق ویژگی‌های ظاهری، بو و رنگ قارچ نمی‌توان به طور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد.

وی خاطر نشان کرد: در هفته گذشته شش کودک در شهرستان سیاهکل دچار مسمومیت شدید ناشی از مصرف قارچ های جنگلی و وحشی با علائم دل درد، اسهال و بی حالی مراجعه کردند که از این تعداد ، یک کودک جانش را از دست داد و ٢ کودک هم اکنون در بخش ICU بیمارستان الزهرا (س)رشت بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: رویش قارچ های سمی محدود به شهرستان سیاهکل نیست بلکه رویش این قارچ ها را در سایر شهرستان های استان داریم از این رو مردم باید جدا از جمع آوری و مصرف این قارچ ها خودداری کنند.

وی با تاکید بر این مطلب که مصرف قارچ های وحشی و خودرو بسیار خطرناک است، اضافه کرد: تهوع، استفراغ، عوارض و نارسایی شدید کبدی از جمله علائم مسمومیت استفاده از قارچ های سمی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: مصرف این قارچ ها می تواند آسیب جدی به کبد وارد کرده و باعث مرگ افراد شود.

وی از مردم خواست : قارچ های خوراکی را از فروشگاه ها و مراکز معتبر در قالب بسته بندی های برچسب دار و دارای سیب سلامت خریداری کنند.

قارچ ها انواع مختلفی دارد که بعضی از آنها خوراکی و برخی دیگر سمی است اما به گفته کارشناسان تشخیص آنها از روی ظاهر امکانپذیر نیست.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه