ارسال به دیگران پرینت

آب روستاهای غیزانیه در نیمه اول شهریورماه وارد مدار می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به افتتاح فاز نخست طرح آبرسانی به بخش غیزانیه در خردادماه امسال، گفت: پایداری آب دیگر روستاهای این بخش با جدیت در حال پیگیری است و پیش بینی‌ها از پایدار شدن وضعیت آب آشامیدنی روستاهای منطقه تا شهریورماه امسال حکایت دارد.

آب روستاهای غیزانیه  در نیمه اول شهریورماه وارد مدار می‌شود.

فاضل عبیات پنجشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای فاز تکمیلی انتقال آب شرب به بخش غیزانیه در  آب غیزانیه از تاسیسات آبرسانی شهید الماسی در منطقه شیبان تامین می‌شود که فاز اول آن در خردادماه به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه انتقال آب از ایستگاه شهید الماسی شیبان تا روستای صفیره از طریق یک خط ۲۳ کیلومتری انجام می‌شود، افزود: در حال حاضر این خط در حال بهره‌برداری است و حدود ۶۰۰ مترمکعب در ساعت به مخزن آب صفیره آبرسانی می‌کند.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: طول مسیر انتقال آب از ایستگاه صفیره تا ایستگاه نزهه نیز ۲۸ کیلومتر است که در حال حاضر از طریق ۲ خط قدیمی کار آبرسانی را بر عهده دارند و همزمان این خط تامین کننده آب شرب ۱۱ روستا است.

عبیات با بیان اینکه در حال حاضر ورودی آب به مخزن آبرسانی روستای نزهه نسبت به گذشته (قبل از بهره‌برداری از فاز اول طرح) سه برابر افزایش یافته است، ادامه داد: هم‌اکنون خط انتقال آب از صفیره تا نزهه به قطر ۶۰۰ میلیمتر در حال انجام است که ۲۰ کیلومتر از این خط اجرا شده و هشت کیلومتر آن باقی مانده است.

وی سرعت احداث این خط را ۵۰۰ متر در روز بیان‌کرد و گفت: انتظار می‌رود مطابق برنامه زمان‌بندی در روزهای اولیه شهریورماه، کار بهره‌برداری از فاز دوم پروژه آبرسانی به روستاهای غیزانیه با هدف پایدار شدن آب شرب منطقه به اتمام برسد.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان اضافه‌کرد: بعد از شستشوی خط، تست‌های مرتبط و رفع برخی از نواقص احتمالی، این بخش از پروژه به بهره‌برداری نهایی می‌رسد که در این صورت میزان تلفات آب در مسیر خطوط قدیمی گذشته، به صفر خواهد رسید.

عبیات درخصوص بخش دیگری از کار آبرسانی به بخش غیزانیه گفت: بعد از روستای نزهه، یک خط انتقال آب از جنس پلی اتیلن به طول ۳۰ کیلومتر با قطرهای ۳۱۵ تا ۴۰۰ میلیمتر طی روزهای گذشته آغاز شده و عملیات اجرایی آن نیز به سرعت در حال انجام است.

وی تصریح‌کرد: این خط، تاسیسات آبرسانی روستای نزهه را به تاسیسات روستای دهلایه متصل می‎کند که با بهره‌برداری از آن، میزان آب روستاهای دیگر بخش غیزانیه به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون امور عمرانی استانداری خوزستان، مطابق برنامه درنظر گرفته شده، این پروژه در نیمه اول شهریورماه وارد مدار می‌شود.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آنها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آنها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

گام سوم طرح آبرسانی به روستاهای غیزانیه عصر یکشنبه ۶ مرداد با حضور سردار سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از مسوولان محلی در اهواز آغاز شد.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه