ارسال به دیگران پرینت

دور اول آزمون سراسری افغانستان در سایه کرونا برگزار شد

دور اول کنکور سراسری افغانستان امروز با پنج ماه تأخیر در ۱۷ ولایت این کشور برگزار شد.

دور اول آزمون سراسری افغانستان در سایه کرونا برگزار شد

دور اول کنکور سراسری افغانستان امروز با پنج ماه تأخیر در ۱۷ ولایت این کشور برگزار شد.

به گزارش  فارس، دور اول کنکور سراسری افغانستان با پنج ماه تأخیر در ۱۷ ولایت در سایه ویروس کرونا روز یک‌شنبه، بیست‌ونهم تیرماه برگزار شد.

محمدحنیف فرزان، معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان، به روزنامه ۸صبح گفت که دور اول آزمون کنکور در ولایت‌های ارزگان، بادغیس، پکتیکا، پنجشیر، دایکندی، زابل، سرپل، سمنگان، غور، فراه، کندز، قندهار، کنر، لوگر، نورستان، نیمروز و میدان‌وردک با رعایت توصیه‌های بهداشتی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، آغاز شده است.

معاون سخنگوی وزارت تحصیلات عالی گفت که برای برگزاری آزمون کنکور در این ولایت‌ها تلاش شده است تا توصیه‌های بهداشتی به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شود.

حنیف فرزان افزود که در بسیاری از ولایت‌ها آزمون کنکور در فضای باز برگزار شده است.

سخنگوی وزارت تحصیلات افغانستان گفت که تاکنون شمار شرکت‌کنند‌گان آزمون کنکور این ولایت‌ها مشخص نشده است.

اداره ملی امتحانات کنکور سال ۱۳۹۹ را در چهار مرحله در ۳۳ ولایت راه‌اندازی می‌کند.

قرار است دور دوم آزمون سراسری از روز چهارم عید قربان در ولایت‌های هلمند، غزنی، پکتیا، خوست، کاپیسا، بامیان، لغمان و هرات آغاز شود.

مرحله سوم آزمون کنکور هفت روز پس از عید قربان برگزار می‌شود و ولایت‌های فاریاب، جوزجان، بلخ، پروان و بغلان را در بر می‌گیرد.

مرحله چهارم آزمون کنکور شامل ولایت‌های ننگرهار، تخار و بدخشان از جمله چهار حوزه آن، می‌شود.

اداره ملی امتحانات کنکور احتمال داده است که روند آزمون کنکور در ۳۳ ولایت تا اخیر ماه اسد تکمیل شود و به دنبال آن آزمون کنکور در اول سنبله در کابل برگزار خواهد شد. قرار است آزمون کنکور در کابل در شش یا هفت مرحله گرفته شود.

شمار شرکت‌کنند‌گان آزمون کنکور افغانستان در سال جاری حدود ۲۱۰ هزار داوطلب پیش‌بینی شده است که حدود ۱۴۷ هزار آن در موسسات تحصیلات عالی دولتی جذب خواهند شد.


منبع : انتخاب

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه