ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر بهداشت: در ایران شیوع کرونا بیشتر از اسفند پارسال است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع ویروس کرونا، تعداد افراد مبتلا و بستری و استانهای درگیر این ویروس بیشتر از اسفند پارسال است.

معاون وزیر بهداشت: در ایران شیوع کرونا بیشتر از اسفند پارسال است

قاسم جان‌بابایی امروز پنجشنبه در سفر به استان گلستان و هنگام سرکشی از بیمارستان‌ شهید صیاد شیرازی گرگان اظهار داشت: علیرغم حجم بالای واگیری؛ با تلاش کادر درمان میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور کمتر شده است.

وی اضافه کرد: در استان تهران بیش از چهار هزار نفر و در مازندران بیش از یک هزار و ۵۰۰ مبتلای به کرونا بستری هستند که این آمار نگران کننده و زنگ خطر جدی است.

معاون وزیر بهداشت بدون بیان جزییات آماری گفت: در خراسان رضوی تعداد مبتلایان کرونا نسبت به اسفند پارسال بیشتر شده و در استان‌های کردستان، کرمانشاه و خوزستان آمار بستری کاهش داشته است.

جان‌بابایی با بیان اینکه در استانهای آذربایجان شرقی و غربی تعداد افراد بستری روند کاهشی دارد، اظهار کرد: در مجموع شرایط پایداری را در هیچ یک از استانها نداریم و لازم است مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی همچنین گفت: داروهایی که تاکنون برای درمان کرونا اعلام و تجویز شده برای سایر ویروس‌ها هم کارآیی دارد و مختص این ویروس نیست لذا در شرایط کنونی بهترین راهکار پیشگیری با راهکارهای مراقبتی و استفاده از ماسک و سایر ملزومات بهداشتی است.

براساس اعلام وزارت بهداشت، تاکنون در ایران ۳۰۱ هزار و ۵۳۰ نفر به کرونا مبتلا شدند که ۱۶ هزار و ۵۶۹ نفر جان خود را از دست داده و ۲۶۱ هزار و ۲۰۰ نفر هم بهبود یافتند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۲۱ مورد ابتلای جدید در ایران گزارش شده که از این تعداد ۲۲۶ نفر جان خود را از دست دادند.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه