ارسال به دیگران پرینت

نقش مهم خانواده در الگوسازی برای جوانان

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: با وجود تغییر نگرش ها، همچنان خانواده رتبه اول را در الگوسازی برای جوانان دارد.

 نقش مهم خانواده در الگوسازی برای جوانان

نشست آموزشی گروه‌های مرجع( مربیان و ورزشکاران کردستانی) با عنوان هنر عشق ورزیدن در سبک زندگی ورزشی با حضور گلاویژ فتاحی معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان، احمد امانی عضو هیئت علمی گروه مشاوره دانشگاه کردستان و هادی نقدی مشاور و روان ‌درمانگر در محل سالن جلسات دستگاه ورزش و جوانان برگزار شد.

معاون فرهنگی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان با اشاره به محوریت این نشست با عنوان هنر عشق ورزیدن در سبک زندگی ورزشی، اظهار کرد: تبیین مفاهیم و محورهای آموزشی درخصوص مبحث مهم و بنیادی مهارت‌های زندگی از مباحث مهمی است که باید به آن پرداخت.

گلاویژ فتاحی خاطرنشان کرد: در پژوهشی که سال ۹۷ با عنوان "بررسی تغییرات نگرشی جوانان به گروه‌های مرجع" ارائه شده هدف پژوهش، بررسی مراجع انتخابی جوانان عنوان و این مورد که نگرش جوانان به انتخاب مرجع از جمله انتخاب همسر، اوقات فراغت، رسانه ها و مسائل سیاسی و ... تغییر کرده است، مطرح شد.

وی تصریح کرد: با وجود تغییر نگرش ها، همچنان خانواده رتبه اول را در الگوسازی برای جوانان دارد.

به گفته این مقام مسئول، باتوجه به آمار هواداران حوزه ورزش و علاقه مندی اکثریت جامعه به ورزش، ورزشکاران، مربیان و مدال آوران ورزشی، تجربه های عینی و واقعی نشان می‌دهد یکی از گروه‌های مرجع و مورد رجوع جامعه جوان ما مربیان و مدال آوران ورزشی هستند که خواسته یا ناخواسته کلام، گفتار، رفتار، پوشش و گاهی ادبیات‌شان مورد استناد قرار گرفته و به عنوان گروه مرجع موثری می‌توان از آنها نام برد.

فتاحی با بیان اینکه بحث مهارت‌های زندگی و مباحثی که توسط اداره کل ورزش و جوانان و بطور خاص معاونت امور جوانان به وسیله سمن‌های حوزه اجتماعی، سلامت و مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده پیگیری می‌شود افزود: این امر با رویکرد اطلاع رسانی و نشر داده های علمی، تجربی و واقعی به این گروه مرجع در راستای ترغیب جوانان به مهارت‌های خودشناسی و کسب توانمندی‌هایی در حوزه مهارت های زندگی با بیشتر جامعه خصوصا جوانان مانند سرمایه های اجتماعی هر جامعه، می‌پردازد.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه