ارسال به دیگران پرینت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خبر داد |

اوج گیری کرونا در خراسان شمالی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از افزایش موارد ابتلا در استان خبر داد و گفت: خراسان شمالی در رده‌های نخست شیوع بیماری کرونا قرار دارد.

اوج گیری کرونا در خراسان شمالی

دکتر سید احمد هاشمی در نشست ستاد استانی کرونا که با حضور دکتر ایرج دکتر حریرچی معاون کل، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد به ارائه آخرین وضعیت شیوع این بیماری در خراسان شمالی پرداخت و اظهار کرد: تعداد موارد مثبت در استان به‌شدت به‌ صورت هفتگی و روزانه در حال افزایش است.

وی با تأکید برافزایش موارد متوفیان و بیماران سرپایی گفت: وضعیت مرگ ‌ومیر در خراسان شمالی به ‌صورت میانگین از میانگین کشوری پایین تراست ولیکن در میزان شیوع در جمع ۴ استان نخست کشور قرار داریم.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در خراسان شمالی ۲۳۹ مورد فوت ثبت‌ شده و هم ‌اکنون نیز ۲۲۹ بیماردر بیمارستان های استان بستری هستند.

وی تاکیدکرد: 55 درصد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا دارای بیماری زمینه ای همچون دیابت، فشار خون و بیماری های قلبی و عروقی بوده اند.

این مقام مسئول تصریح کرد: درصد مثبت به نمونه ها در دو سه هفته گذشته بالای 65 درصد بوده است این درحالی است که این رقم در ابتدا بین 10 تا 15 درصد بوده است.

دکتر هاشمی به وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های بجنورد، شیروان، اسفراین مانه و سملقان در وضعیت قرمز، فاروج، جاجرم، گرمه به‌صورت نارنجی و راز وجرگلان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با تاکید بر روند صعودی ابتلا در استان تصریح کرد: بر اساس آمارهای به دست آماده تفاوتی میان میزان ابتلا به این بیماری میان مردان و زنان وجود ندارد و میانگین سنی مبتلایان 54 سال و همچنین میانگین سنی متوفیان 65 سال است.

وی در ارتباط با عدد مولد نسلی پایه که با عدد Rنشان داده می شود، گفت: متاسفانه در چند هفته گذشته عدد Rدر خراسان شمالی بالای عدد یک بوده و به 1.25 درصد رسیده است که این نشان دهنده آن است که بیماری در استان رو به گسترش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه در هفته‌های اخیر میزان فوت بین 4- 6 مورد بوده است یادآور شد: متاسفانه دریکی از روزهای اخیر بالغ ‌بر 11 فوتی در استان ثبت شد.

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه