ارسال به دیگران پرینت

ایجاد ۲۰۰ شغل روستایی در خراسان شمالی توسط بنیاد برکت

بخشدار جرگلان شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی از انعقاد قرارداد ۸۰ میلیارد ریالی بنیاد برکت برای ایجاد ۲۰۰ شغل در این بخش خبر داد.

ایجاد ۲۰۰ شغل روستایی در خراسان شمالی توسط بنیاد برکت

پولاد نجاهی روز پنجشنبه با بیان اینکه میزان تسهیلات دریافتی هر فرد بستگی به طرح اشتغالزایی آن دارد، افزود: برای هر طرح ارائه شده تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طرح های اشتغالزایی به صورت نمونه در ۱۰ روستای جرگلان اجرایی می شود، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های این منطقه، بیشتر طرح ها در بخش دامداری، کشاورزی، نوغانداری، زنبورعسل، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی و قالی بافی خواهد بود.

نجاهی با بیان اینکه این طرح ها توانمندسازی اقتصادی،  اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت را به دنبال خواهد داشت، خاطرنشان کرد: این طرح ها باید مورد تایید بخشداری، اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، اداره جهادکشاورزی و بنیادبرکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) باشد.

بخشدار جرگلان با اشاره به طرح های قابل افتتاح در هفته دولت، تصریح کرد: عمده پروژه هایی که در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از آنها در این منطقه مرزی خواهیم بود،  مربوط به ساخت مدارس در روستاهای حصارچه، قزل، کرپشلی و بچه دره و پروژه های آبرسانی در روستاهای قاولقا، بویاخلی، توتلی پایین و توتلی بالا است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است.

این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۹۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

منبع : جمهوری اسلامی ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه