ارسال به دیگران پرینت

هر دورهمی در شرایط قرمز مساوی است با از دست دادن عزیزانمان!

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار و در مجموع ۳۱۹ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

هر دورهمی در شرایط قرمز مساوی است با از دست دادن عزیزانمان!

سعید کشمیری با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۶ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۳۳ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از فوت ۸ مورد دیگر در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متأسفانه آمار موارد فوت‌شده بر اثر کرونا در استان بوشهر به عدد ۱۱۱ رسید که سن موارد فوت‌شده امروز بین ۳۶ تا ۸۲ سال است که جوان متوفی ۳۶ ساله هیچ‌گونه سابقه بیماری زمینه‌ای نیز نداشته است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۴۸ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۳۰ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر اظهار کرد: نزدیک به ۵۰۰ تخت برای بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ در این استان پیش‌بینی‌شده که تاکنون ۳۱۹  تخت اشغال شده است که از این شمار ۱۵۶ مورد مثبت هستند.

کشمیری افزود: بر اساس آمارهای موجود ۶ درصد از بستری‌های ناشی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در استان بوشهر زیر ۲۰ سال هستند و این آمار نشان می‌دهد کودکان و جوانان نیز مصون از ابتلا به این ویروس نیستند و باید با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از کودکان و نوجوانان‌ مراقبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ۲ هزار و ۳۹۶ تخت بیمارستانی در استان بوشهر وجود دارد که از این شمار هزار و ۶۲۶ تخت بیمارستانی دانشگاهی و مابقی غیردانشگاهی هستند، همچنین از این شمار ۲۰۰ تخت ویژه در استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه بیشتر بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه ۶۰ سال به بالا هستند، اضافه کرد: همچنین ۵۰ تخت دیگر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه پیش‌بینی‌ شده که در حال نصب و آماده سازی آن‌ها برای بیمارستان‌های مختلف هستیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: هر چند هنوز به مرحله کمک گرفتن از استان‌های دیگر در خصوص تأمین نیروی انسانی نرسیده‌ایم اما با توجه به خستگی مدافعان سلامت در استان برای استفاده از توان نیروهای فارغ‌التحصیل و سال آخر پرستاری دانشگاه‌ فراخوان داده‌شده است که در صورت نیاز از این افراد استفاده می‌شود

سعید کشمیری تاکید کرد: هر دورهمی در شرایط قرمز مساوی است با از دست دادن عزیزانمان پس همه آحاد جامعه نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توجه داشته باشند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه