ارسال به دیگران پرینت

درگیری بین باند پسران ال چاپو و رهبر شبکه قاچاق مواد مخدر و اجساد رها شده در بزرگراه

یک روز بعد از حمله ی یک باند وابسته به پسران «ال چاپو» گوزمن، مشهورترین قاچاقچی مواد مخدر دنیا، به محله ی تحت کنترل رهبر یکی از شبکه های قاچاق مواد مخدر، رهگذران دست کم ۱۰ جسد رها شده در یکی از معابر شمال غربی مکزیک پیدا کردند.

درگیری بین باند پسران ال چاپو و رهبر شبکه قاچاق مواد مخدر و اجساد رها شده در بزرگراه

اینطور که گفته می شود اجساد متعلق به اعضای یک سازمان جنایی تحت رهبری رافائل کارو کوئینترو هستند.

دستان برخی از قربانیان از پشت بسته شده بود و آن ها را در پیاده رو، در حالی که بالاتنه ی آن ها برهنه بود روی زمین رها کرده بودند.

این گروه مسلح یکی از پمپ بنزین های اطراف و تعدادی از خانه ها و خودروها از جمله یک کامیون یدک کش را هم به آتش کشیدند.

اینطور که گفته می شود مهاجمان یک استاد دانشگاه را که به جای سرجیو آردوندو آریاگا، یکی از اعضای گروه رقیب، اشتباه گرفته بودند، با زور اسلحه از خانه ی خود در بخش شمالی شهرک کابورکا بیرون کشیدند و با شلیک گلوله او را در برابر چشمان خانواده اش به قتل رساندند.

روشن نیست علت خصومت جزوس آلفردو گوزمن، ایوان آرکیوالدو و اویدیو گوزمن لوپز – که نام باندشان را «لوس چاپیتوز» گذاشته اند – با سازمان کارو کوئینترو بر سر چیست، آن هم بعد از آنکه گفته می شد آن ها در نوامبر ۲۰۱۹ با یکدیگر بر سر یکی کردن سرمایه و متحد ساختن نیروهای خود توافق کرده بودند تا کارتل «نسل جدید جالیسکو» را در ایالت میچوکان راه اندازی کنند.

پسران ال چاپو: ایوان آرکیوالدو گوزمن (سمت راست) و اویدیو گوزمن لوپز (سمت چپ)

رافائل کارو کوئینترو

کوئینترو که داستان زندگی او در سریال «نارکس: مکزیک» (Narcos: Mexico) به تصویر کشیده شده، از پایه گذاران کارتل گوادالاخارا بود که حالا از میان رفته. ارتش مکزیک با اطلاعاتی که از اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا دریافت کرده بود از محل مزرعه ی ۱۰ کیلومتر مربعی ماریجوانای کارتل گوادالاخارا مطلع شد و به آن حمله برد.

کارتل گوادالاخارا، انریکه کامارنا، مأمور اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا را مقصر این اتفاق دانست و درصدد تلافی برآمد.

کارو کوئینترو و دو تن از دیگر رهبران کارتل یعنی میگل آنگل فلیکس گالاردو و ارنستو فونسکا کاریلو، کامارنای ۳۷ ساله را روز روشن در هفتم فوریه ۱۹۸۵ ربودند.

مدتی بعد در روز ۵ مارس همان سال، جسد کامارنا را در حالی که در پلاستیک پیچیده و در میان زباله ها رها شده بود، در یکی از شهرهای ایالت میچوکان یافتند.

کوئینترو دست آخر به کاستاریکا گریخت و در روز ۴ آوریل ۱۹۸۵ دستگیر شد. او را به جرم قتل کامارنا به ۴۰ سال حبس محکوم کردند.

بعد از سپری شدن ۲۸ سال از دوره ی حبس کوئینترو، دادگاهی در جالیسکو حکم آزادی او را صادر کرد. اما در چهاردهم همان ماه یک دادگاه فدرال به دلیل فشارهای ایالات متحده آمریکا حکم بازداشت او را صادر کرد.

 

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه