ارسال به دیگران پرینت

ماسک | آماده‌شدن طرح الزام استفاده از ماسک در اماکن تا دو هفته‌ی دیگر

طرح الزام استفاده از ماسک به‌زودی تهیه می‌شود تا بدون اعمال تعطیلی، فعالیت‌های مختلف ادامه پیدا کرده و از ازدحام جلوگیری شود.

 ماسک |  آماده‌شدن طرح الزام استفاده از ماسک در اماکن تا دو هفته‌ی دیگر

حسن روحانی امروز، ۳۱ خرداد، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، از آماده‌شدن طرح الزام استفاده از ماسک در اماکن تا دو هفته‌ی دیگر خبر داد.

رئیس‌جمهور گفت، رفتار ویروس کرونا کمی در حال تغییر است و رفتار ثابتی ندارد اما این ویروس خود به خود از بین نخواهد رفت و نمی‌توانیم بگوییم دو ماه دیگر از بین می‌رود؛ بنابراین باید خود را برای مقابله‌ای بلندمدت آماده کنیم.

روحانی گفت ما نمی‌توانیم کاری کنیم که مردم مصونیت کامل داشته باشند. وی اضافه کرد که ما، خود باید به مردم‌مان کمک کنیم، به مسئله‌ی فاصله‌گذاری توجه کرده و در تجمعات حضور پیدا نکنیم؛ همچنین بهداشت فردی را مراعات کرده و حتما ماسک بزنیم.

روحانی گفت براساس تصمیماتی که امروز در ستاد اتخاذ شد، تا یک یا دو هفته‌ی آینده طرح الزام پوشیدن ماسک در نقاط قرمز و برای برگزاری اجتماعاتی که ضروری است آماده می‌شود. البته روحانی می‌گوید تا قبل از به‌جریان‌افتادن این طرح، باید ماسک به‌وفور و با قیمت ارزان در اختیار مردم قرار بگیرد. 

رئیس‌جمهور گفت: «تجربه‌ی ما ظرف پنج ماه می‌گوید فعالیت اقتصادی، آموزشی و فرهنگی می‌تواند آزاد باشد و ما نمی‌گوییم کارها تعطیل بشود، زیرا شدنی نیست و مردم هم نمی‌پذیرند. تعطیلی‌ها مورد نظر ما نیست و ضروتی هم ندارد. پس فعالیت را باید ادامه داد اما تجمع و تردد در نقاطی که ضرورتی ندارد، نکنیم.»ویروس کرونا / ماسک در خیابان / شلوغی خیابان ایران

آمار رسمی ابتلا به کووید ۱۹ در روزهای اخیر، نشان از اوج‌گیری دوباره‌ی بیماری می‌دهد. به نظر می‌رسد شرایط همه‌گیری کرونا در ایران همانند اسفندماه سال پیش شده و لزوم تغییر در محدودیت‌ها شدت گرفته است.

سخنگوی وزارت بهداشت امروز اعلام کرد که استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، گلستان، کرمانشاه، خوزستان و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استانداران در شهرهای بسیار دیگری در کشور نیز خبر از خیز موج کرونا و افزایش آمار بستری‌شدن افراد می‌دهند.

این‌ها درحالی اتفاق می‌افتد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی از همه‌سو کاهش شدیدی یافته و درعین‌حال، هرروز هم مراکز اجتماعی بیشتری بازگشایی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که شرایط بازگشایی‌ها تقریبا به روال سابق خود و پیش از کرونا بازگشته است.

 

منبع : زومیت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه