ارسال به دیگران پرینت

محدودیت | اعمال مجدد محدودیت های کرونایی در آذربایجان شرقی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان، محدودیت‌های کرونایی دوباره اعمال می‌شود.

  محدودیت | اعمال مجدد محدودیت های کرونایی در آذربایجان شرقی

علیار راستگو، روز پنجشنبه در گفت و گویی با تبیین آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان و گلایه از بی‌توجهی ۹۰ درصد مردم، افزود: وضعیت استان از لحاظ تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری به صورت روزانه رصد می شود.

وی با ابراز نارضایتی از بی توجهی قاطبه مردم نسبت به خطرات ناشی از برگزاری مراسم های عزا، عروسی و دورهمی های خانوادگی اظهار داشت: در صورت ادامه وضعیت فعلی و به دلیل اهمیت حفظ جان و سلامتی مردم، محدودیت های گذشته مجددا در استان اعمال خواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: هرگونه اعمال محدودیت در استان، پس از هماهنگی با ستاد ملی کرونا و در برخی موارد با صلاحدید استاندار و بر اساس تفویض اختیارات از ستاد ملی به وی انجام خواهد شد.

راستگو، با بیان اینکه نسبت به ۳ هفته گذشته در حال گذران وضعیت بسیار متفاوت و خطرناکی در استان هستیم، ادامه داد: با وجود ایجاد محدودیت های اجتماعی در ماه های گذشته و روند نسبتا قابل قبول در کنترل بیماری، شاهد افزایش روزانه آمار به دلیل بی توجهی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بسیاری از مردم هستیم.

وی یادآوری کرد: استفاده از ماسک، شستن مستمر دست و صورت با آب و صابون و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، توصیه اصلی ستاد استانی کرونا به مردم برای جلوگیری از احتمال ابتلا به بیماری کرونا است.

 طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی به شرایط قرمز رسیده است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، تا ظهر دیروز چهارشنبه ۱۹۵ هزار و ۵۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۱۸۵ نفر رسید.

 

منبع : خبرگزاری جمهوری اسلامی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه