ارسال به دیگران پرینت

عزاداری مردم پاکستان برای شهادت حضرت علی (ع)

علیرغم ممنوعیت تجمعات مذهبی به دلیل شیوع کرونا در پاکستان، ده‌ها هزار نفر از مسلمانان پاکستانی با حضور در خیابان‌ها مراسم عزاداری سالروز شهادت امام علی (ع) را برگزار کردند.

 عزاداری مردم پاکستان برای شهادت حضرت علی (ع)
درحالیکه دولت پاکستان برگزاری تجمعات عزاداری روز شهادت حضرت علی (ع) را به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ممنوع اعلام کرده بود، روزه داران پاکستانی اعم از شیعه و سنی در شهر‌های مختلف این کشور از جمله اسلام آباد، کراچی و لاهور با برگزاری مراسم عزاداری و راه اندازی دست‌های سینه زنی به سوگ نشسته و اشک ماتم ریختند.
گزارش رسانه‌های پاکستان حاکی است درحالیکه قرار بود تمامی مسیر‌های حرکت دسته‌های عزاداری مسدود شود، اما حضور پرشور محبان اهل بیت (ع) در خیابان ها، نیرو‌های پلیس را وادار به همکاری کرد.
بزرگترین مراسم عزاداری روز شهادت امام متقیان حضرت علی (ع) در شهر کراچی مرکز ایالت سند برگزار شد که طی آن ده‌ها هزار نفر از روزه داران و پیروان ائمه اطهار علیهم السلام علیرغم مخالفت دولت محلی ایالت سند با رعایت مسائل بهداشتی، آیین سوگواری شهادت امام خود را برگزار کردند.
دسته جات عزاداری سالروز شهادت حضرت علی (ع) همچنین در دیگر شهر‌های پاکستان از جمله راولپندی، پیشاور، کویته، اسکردو، حیدرآباد و مولتان نیز برگزار شد.
 
 
 
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه