ارسال به دیگران پرینت

در استان مرکزی۴۰ رستوران‌ بین‌راهی بازگشایی شد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: ۴۰ رستوران بین راهی استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شد و این واحدها فعالیت خود را پس از شیوع کرونا از سرگرفتند.

در استان مرکزی۴۰ رستوران‌ بین‌راهی بازگشایی شد

سید«حسن حسینی» روز پنجشنبه افزود: این تصمیم در پی مصوبه  پدافند زیستی استان مبنی بر تعیین تکلیف مراکز و تاسیسات گردشگری برای فعالیت در ایام کرونا گرفته شده است و رای مثبت نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، معاونت گردشگری استان، کارشناسان گردشگری و نمایندگان تاسیسات گردشگری را دارد.

وی اظهار داشت: تأسیسات پذیرایی گردشگری داخل شهری استان نیز اکنون به‌صورت بیرون نیز خدمات ارایه می‌کنند و دایر هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: گشت مشترک نمایندگان ادارات بهداشت شهرستانی و بازرسان اداره کل مبنی بر حسن انجام کار و رصد کامل رعایت بهداشت  از سوی واحدهای پذیرایی بین راهی با شدت بیشتری در این ایام انجام می‌شود.

حسینی افزود: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز و واحدهای گردشگری استان موجب وارد آمدن ۷۵ میلیارد ریال خسارت به این صنعت در استان شده است.

وی اظهار داشت: ۵۰ میلیارد ریال از این خسارت برآورد شده مربوط به هتل‌ها،پنج میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال مربوط به مراکز اقامتی و بوم‌گردی ، ۶ میلیارد ریال متعلق به خانه مسافرها ، ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال مربوط به مجتمع‌های خدماتی، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال  متعلق به مهمان‌پذیرها و  ۲ میلیارد ریال‌مربوط به هتل اپارتمان‌ها است.

وی اظهار داشت: ۵۹ دفتر خدمات مسافر استان نیز در ایام شیوع کرونا سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال خسارت دیده‌اند.

نخستین مورد مثبت ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی پس از قم در اول اسفندماه سال ۹۸ مشاهده شد و مجموع مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ تا کنون به ۹۵۷ نفر رسیده است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه