ارسال به دیگران پرینت

جمالی نژاد:

ایران در سال 98 بیش از 21 بحران را پشت سر گذاشت

رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: توسعه شهرها و حل برخی مشکلات شهری نیازمند نگاه حکیمانه و تجویز نسخه شفابخش از سوی حکیمان شهری است.

ایران در سال 98 بیش از 21 بحران را پشت سر گذاشت

مهدی جمالی نژاد در آیین افتتاحیه تقاطع غیرهمسطح شهید سردار کاوه نبیری اراک اظهار کرد:

در تقویم بحران سال گذشته در کشور بیش از 21 بحران کوچک و بزرگ رخ داده و سال 98 با سیل در 25 استان آغاز شد و با قرنطینه و کرونا به اتمام رسید و شاید کمتر کشوری باشد که در طول یکسال این بحران ها را تجربه کرده باشد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته افزود: شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، بسیاری از کشورهای پیشرفته و صاحب نام را به زانو درآورد، اما ایران علیرغم درگیری با تحریم های ظالمانه بواسطه صبوری مردم و دلسوزی مسئولان و مدیران شرایط بهتری را نسبت به سایر کشورها داشته است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به فعالیت های عمرانی ارزشمند انجام شده در سال گذشته بیان کرد: در دهه فجر و هفته دولت پروژه‌های خوبی در کشور ایجاد شده به طوری که در دهه فجر شاهد 21 هزار پروژه کوچک و بزرگ در سراسر کشور بوده‌ایم، همچنین در حال حاضر 80 هزار پروژه نیمه تمام در کشور فعال است حتی در دوران کرونا نیز با ابلاغ پروتکل های بهداشتی مختلف این پروژه‌ها متوقف نشده‌اند که این موارد نشان از عزم راسخ کشور و مدیران برای سازندگی کشور است که استان مرکزی و شهر اراک نیز در این حوزه پیشگام هستند.

جمالی نژاد درخصوص توسعه شهری اضافه کرد: علیرغم انجام پروژه‌های بزرگ و کوچک خوب و حل برخی مشکلات شهرها بواسطه این پروژه‌ها، اما توسعه واقعی در شهرها وجود ندارد و هنوز تمامی مشکلات در شهرها مرتفع نشده که علت این مهم شفا بخش نبودن این نسخه‌ها برای شهرهاست.

وی بیان کرد: برای توسعه شهرها و پیشرفت واقعی نیازمند یک بازنگری و نگاه حکیمانه در برنامه‌ها هستیم و نیاز است به جای مدیران شهری حکیمان شهری این برنامه ریزی‌ها را انجام دهند، با دیدن شهرهای کهن و قدیمی حال انسان خوب می‌شود چراکه این شهرها به دست حکیمان و معماران فقیه ساخته شده که بسیاری از علوم در ساخت این سازه‌ها دیده شده است.

رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بیان اینکه جای معماری ایرانی اسلامی در برخی پروژه‌ها و برنامه‌ها خالی است، تاکید کرد: در جمهوری اسلامی باید ایدئولوژی در شهرها و معماری و توسعه شهرها تسری داشته باشد و در کنار اقدامات ارزشمند، مدیران باید رویکرد اصلی  حرکت به سمت شهرهای خدامحور و انسان محور داشته باشند که شهر اراک نیز با وجود مدیران دلسوز و توانمند می‌تواند شاهد توسعه اینچنینی باشد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه