ارسال به دیگران پرینت

برای بازگشت ایران به گفتگوهای هسته‌ای نمی‌توانیم تا ابد صبر کنیم!

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مدعی شد که دولت ایالات متحده برای بازگشت ایران به گفتگوها برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ «نمی تواند تا ابد منتظر بماند».

برای بازگشت ایران به گفتگوهای هسته‌ای نمی‌توانیم تا ابد صبر کنیم!

«رابرت مالی» روز جمعه با چشم پوشی کامل از واقعیت خروج یکجانبه و خودسرانه ایالات متحده از برجام و همچنین سنگ اندازی مقامات واشنگتن برای احیای این توافق تاریخی، مدعی شد که واشنگتن برای اینکه ایران تصمیم خود را برای ازسرگیری گفتگوها در خصوص احیای برجام بگیرد، «نمی تواند تا ابد در انتظار بماند».

این مقام آمریکایی در گفتگو با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفت که ایالات متحده هنوز از سوی «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری جدید ایران نشانه‌ای دال بر آمادگی تهران برای آغاز دور هفتم گفتگوهای وین دریافت نکرده است.

وی در ادامه افزود: «ما نمی‌توانیم تا ابد منتظر بمانیم که ایران به پیشرفتهای هسته‌ای خود ادامه دهد چون در مقطعی پیشرفتهای آنان به گونه‌ای خواهد بود که بازگشت به برجام برای ایالات متحده ارزشمندی کمتری خواهد داشت».

رابرت مالی در ادامه مدعی شد که «نباید این [تصمیم گیری تهران] به درازا بکشد چون در مقطعی ما به یک نتیجه متفاوت خواهیم رسید».

گفتنی است، ۶ دور مذاکرات غیرمستقیم مقامات ایران و آمریکا تاکنون در وین، پایتخت اتریش برگزار شده است که در این مذاکرات ایران خواستار لغو تمام تحریم‌های وضع شده از سوی دولت پیشین آمریکا برای بازگشت به تعهدات خود ذیل برجام شد. اما در مقابل ایالات متحده شرط لغو تحریم‌ها را توقف فعالیت‌های هسته‌ای ایران می‌داند؛ شرطی که هیچ‌گونه ضمانت اجرایی ندارد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه