ارسال به دیگران پرینت

آیا راهی برای نجات برجام وجود دارد؟

شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره نشست امروز کمیسیون مشترک برجام در وین درگزارشی عنوان کرد: به نظر راهی برای نجات توافق هسته ای ایران(۲۰۱۵) وجود دارد.


آیا راهی برای نجات برجام وجود دارد؟

سی ان ان دراین باره افزود: آمریکا می گوید هدف از این نشست بازگشت دوجانبه به توافق هسته ای ۲۰۱۵  است.

این رسانه خبری ادامه داد: «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید این مذاکرات دشوار خواهد بود و آمریکا به فوریت به آن ورود نخواهد کرد اما باور بر این است که مذاکرات شرکای ما با طرف ایرانی کمک در برداشتن گامی رو به جلو است.

این شبکه خبری آمریکایی می افزاید: ترامپ در سال ۲۰۱۸  آمریکا را از برجام خارج و تحریم های شدیدی علیه ایران وضع کرد، ایران نیز  در پاسخ برخی از تعهدات خود در توافق هسته ای را کاهش داد.  

سی ان ان نوشت: اما دولت بایدن تصمیم رئیس جمهوری قبلی این کشور را تغییر داد؛ اکنون نیز به گفته آنتونی بلیکن وزیر امورخارجه آمریکا تنها دو تا سه ماه فرصت برای آمریکا زمان باقی است تا به برجام بازگردد.

سی ان ان افزود: پیش از این محمد جواد ظریف گفته بود پیش از هر مذاکره ای، آمریکا باید تمامی تحریم های خود علیه ایران را بردارد.

این رسانه آمریکایی نوشت: از زمانی که ترامپ آمریکا را از توافق هسته ای با ایران خارج کرد و ایران یکسال بعد به آن پاسخ داد اکنون ایران میزان اورانیوم غنی سازی شده با غلظت پایین را ۱۳ برابر از میزان تعیین شده براساس این توافق رسانده است و همچنین ایران از سانتریفیوژهایی که بنابر این توافق منع شده بود برای رسیدن به اورانیوم غنی شده با غلظت بالاتر استفاده می کند.

سی ان ان ادامه داد: هرچند هم اکنون نماینده آمریکا در شهر وین حضور دارد اما به پشت میز مذاکره نخواهد رفت چراکه به نظر می رسد که موضع ایران درباره عدم مذاکره با آمریکا تغییر ناپذیر است با این حال، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در وین به سر می برد.

به گزارش ایرنا؛  سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته تاکید کرد ایران هیچ گفت‌وگوی مستقیم و غیرمستقیمی با هیچ طرفی از ایالات متحده در هیچ جا صورت نداده و صورت نخواهد گرفت.

علی ربیعی سخنگوی دولت نیز امروز گفت: هدف نهایی، لغو کلیه تحریم‌هایی است که بعد از خروج آمریکا از برجام علیه ایران وضع شده و یا اعمال مجدد شده است و ما آماده‌ایم به محض آنکه آمریکا تحریم‌ها را بطور کامل لغو کند به همه تعهدات خود بازگردیم.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه