ارسال به دیگران پرینت

نماینده نطنز: برخی از نماینده ها، خانواده شان را هم با خود به سفر آوردند

یکی از اعضای فراکسیون محرومیت زدایی در واکنش به حواشی سفر اعضای این فراکسیون به مشهد، گفت: هزینه خاصی نبود. نمایندگان در این سفر غذاهای معمولی مثل خورشت قیمه، عدسی ، عدس پلو و شله زرد و شله مشهدی می‌خوردند. اصلا در این سفر چیز خاصی نبود که نمایندگان بخواهند دنبال آن باشند.

نماینده نطنز: برخی از نماینده ها، خانواده شان را هم با خود به سفر آوردند

سفر اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی به مشهد طی چند روز گذشته با حواشی زیادی همراه بوده است. ماجرا از آنجایی شروع شد که در رسانه‌های داخلی اعلام شد اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان حاضر در این سفر با همراهانی عازم مشهد شدند. جالب اینکه گفته شد نمایندگان در این سفر بین یک تا 6 همراه داشتند؛ اتفاقی که حالا این سوال را مطرح می‌کند که هزینه عزیمت همراهان نمایندگان از کدام بودجه و منبع تامین شده است؟ شنیده‌ها حکایت از آن داشت که منابع و بودجه عزیمت همراهان نمایندگان ، همانند وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی از سوی شهرداری مشهد تامین شده است.

عسگری: من مشهد نرفتم

محمدجواد عسگری نماینده داراب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «انتخاب» و در واکنش به حواشی که برای عزیمت اعضای فراکسیون محرومیت زدایی مطرح شده، گفت: من یکی از نمایندگانی بودم که با انجام این سفر مخالف بودم ولی در نهایت دوستان و همکاران در مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند که این سفر انجام شود.

محمدجواد عسگری همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود خود او نیز در سفر مشهد حضور داشته است، تصریح کرد: من هم قرار بود همراه دوستان به این سفر عزیمت کنم ولی برای من مشکلی رخ داد که نتوانستم بروم.

وی ضمن رد ادعای حضورش در سفر به مشهد، در پاسخ به این پرسش که چرا نمایندگان با حضور چند همراه راهی مشهد شده و منبع و بودجه این سفر از کجا تامین شده است، گفت: من چون در این سفر نبودم و هنوز با دوستانی که در این سفر بودند صحبتی درباره جزییات نکردم، اطلاعی ندارم و نمی‌توانم درباره آن نظری داده و یا موضوعی را رد و تایید کنم.

قاضی‌زاده هاشمی: من با هزینه شخصی خودم به مشهد رفتم

احسان قاضی‌زاده هاشمی رییس فراکسیون محرومیت زدایی نیز در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره سفر اعضای این فراکسیون به مشهد، گفت: این سفر اولی نبوده که انجام دادیم و پیش از این نیز اعضای فراکسیون 2 بار دیگر به مناطق محروم کشور رفته بودند و قرار است ظرف یک ماه آینده یک سفر دیگر نیز انجام بدهیم.

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بودجه و هزینه این سفر از سوی شهرداری مشهد تامین شده است، اظهار کرد: این موضوع را شما باید از دوستان شهرداری مشهد سوال کنید. این سفر به دعوت شهرداری مشهد انجام گرفت و آنان در جریان جزییات هزینه‌ها و مخارج هستند، البته اگر هزینه‌ها را خودشان تامین کرده باشند.

قاضی زاده هاشمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا نمایندگان در این سفر همراهانی هم داشتند، افزود: حضور همراهان در چنین سفرهایی متناسب با فضای دعوت انجام می‌شود. من تاجایی که اطلاع دارم در این سفر غالب نمایندگان همراهی نداشتند.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود یکی از نمایندگان شش همراه در سفر به مشهد داشته است، گفت: من از این موضوع بی‌اطلاع هستم و بهتر است که موضوع را از خودشان پیگیری کنید.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا اعضای هیات رییسه مجلس نیز با تنخواه هیات رئیسه مجلس در این سفر حضور داشتند، گفت: این موضوعی است که باید از شهرداری مشهد که دعوت کننده سفر بوده و اعضای هیات رییسه مجلس بپرسید.

قاضی زاده هاشمی همچنین در پایان و در پاسخ به این پرسش که شما با چه هزینه‌ای عازم مشهد شدید، تاکید کرد: من با هزینه شخصی خودم به این سفر رفتم و تمام هزینه‌هایم را در سفر خودم پرداخت کردم.

فیروزی: ما در مشهد فقط غذاهای معمولی خوردیم

رحمت‌الله فیروزی پوربادی نماینده نطنز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره سفر نمایندگان به مشهد، چنین توضیح داد که « جمعی از نمایندگان مجلس به عنوان اعضای فراکسیون محرومیت زدایی برای بازدید از پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم و حاشیه‌نشین به مشهد سفر کردند. نمایندگان در این سفر با مسئولان و مقامات مشهد از جمله شهرداری محترم و همین طور آیت‌الله علم الهدی و ... درباره وضعیت مردم و مناطق محروم صحبت و دیدار کردند.»

وی افزود: «اعضای فراکسیون پیش از این نیز از مناطق محروم در استان خوزستان و همین طور چابهار بازدید کرده بودند و قرار است در آینده نزدیک سفرهای بعدی نیز انجام شود.»

فیروزی همچنین در پاسخ به این پرسش که بودجه این سفر از چه منبعی تامین شده است، گفت: «من اطلاعی از این موضوع ندارم.»

این نماینده نطنز در پاسخ به این پرسش که آیا شهرداری مشهد دعوت‌کننده این سفر نمایندگان بوده است، گفت: این سفر با نظر آقای قاضی‌زاده هاشمی انجام شد و ایشان به نمایندگان این سفر را اطلاع دادند و ایشان دعوت کردند که ما به مشهد برویم.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود برخی نمایندگان با خانواده و همراه عازم مشهد شده بودند، تصریح کرد: بله این اتفاق افتاد و برخی با خانواده و برخی تنها و مجردی در این سفر حاضر شدند.

فیروزی درباره هزینه‌های متحمل شده بابت حضور خانواده نمایندگان در این سفر، گفت: هزینه خاصی نبود. نمایندگان در این سفر غذاهای معمولی مثل خورشت قیمه، عدسی ، عدس پلو و شله زرد و شله مشهدی می‌خوردند. اصلا در این سفر چیز خاصی نبود که نمایندگان بخواهند دنبال آن باشند.

 
 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه