ارسال به دیگران پرینت

نماینده مجلس | طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در صورت تایید نهایی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، انتخابات ۱۴۰۰ براساس قانون اصلاحی برگزار می‌شود.


نماینده مجلس  |    طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری به انتخابات ۱۴۰۰ می‌رسد

علی حدادی با اشاره به رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در صحن علنی مجلس گفت: در نشست علنی (۲۶ اسفندماه) مجلس ایرادات اعاده شده شورای نگهبان را بررسی و رفع کردیم و با تایید نهایی از سوی شورا، امیدواریم اصلاحات صورت گرفته برای اجرا در انتخابات ۱۴۰۰ ابلاغ شود.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از مهمترین تاثیرات اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری این است که دیگر در زمان انتخابات شاهد حضور چند هزار نفر در ستاد انتخابات برای اعلام کاندیداتوری نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای اعلام نامزدی باید افراد سن، تحصیلات و سابقه مدیریت داشته باشند، اظهار داشت: در راستای تعادل بخشی و توازن در انتخابات ریاست جمهوری، معیارهای سنی، تحصیلی و سابقه مدیریت لحاظ شد تا هر کسی نخواهد بر جایگاه ریاست جمهوری تکیه بزند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: معیارهای دیگر با استناد به معیارها و محورهای اعلامی قانون اساسی است و بیان این نکات به هیچ وجه نافی اختیارات شورای نگهبان نیست، بلکه این معیارها احصا شد که در صورت لزوم شورای نگهبان به آن رجوع کند.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: در گذشته هیچ ضابطه ای برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری وجود نداشت، اما با در نظر گرفتن معیارهای اولیه دیگر هر کسی نمی‌تواند در انتخابات ثبت نام کند، در واقع با اصلاح قانون به مراحل ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری کمک شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه