ارسال به دیگران پرینت

۷ مرکز خرید مشهد برای خرید سوغاتی منحصربه‌فرد

شهر مشهد یکی از شهرهای جذاب سفر برای علاقه‌مندان به داشتنِ تجربیاتِ معنوی در زیارتگاه امام رضا است. در سفر به این شهر علاوه بر زیارت حرم امام رضا می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری دیگر مشهد سر بزنید و لحظات لذت‌بخشی را در آن­ها سپری کنید.

۷ مرکز خرید مشهد برای خرید سوغاتی منحصربه‌فرد

شهر مشهد یکی از شهرهای جذاب سفر برای علاقه‌مندان به داشتنِ تجربیاتِ معنوی در زیارتگاه امام رضا است. در سفر به این شهر علاوه بر زیارت حرم امام رضا می‌توانید به جاذبه‌های گردشگری دیگر مشهد سر بزنید و لحظات لذت‌بخشی را در آن­ها سپری کنید.

بعد از کلی گشت‌وگذار و خوش‌گذرانی و کسب تجربیات معنوی نوبت به آن می‌رسد که به سراغ خرید سوغاتی برای خوشحال کردن عزیزان و نزدیکانتان بروید. در این مرحله است که باید به مراکز خریدی سر بزنید که در آن‌ها انواعی از سوغاتی‌های جذاب مشهد به فروش می‌رسد.

اگر هنوز نمی‌دانید به کدام مرکز خرید بروید تا پایان مقاله همراه ما باشید تا با بهترین مراکز خرید شهر مشهد برای خرید سوغاتی‌های جذاب و منحصربه‌فرد آشنا شوید.

با سوغاتی‌های شهر مشهد آشنا شوید

در سفر به شهر مشهد می‌توانید انواعی از خوراکی‌ها و صنایع دستی این شهر را خریداری کنید و به‌عنوان سوغاتی برای دوستان و عزیزانتان ببرید. در ادامه لیستی از سوغاتی‌های این شهر را مشاهده می‌کنید:

  • مهر، جانماز و تسبیح
  • زعفران
  • نبات
  • خشکبار
  • زرشک
  • عطر
  • انگشترهای عقیق
  • صنایع دستی ساخته‌شده از فیروزه

در ادامه مراکز خرید شهر مشهد را معرفی می­کنیم. با مراجعه به این مراکز می­توانید انواعی از سوغاتی­های مشهد را خریداری کنید.

بازار رضا

نمی‌شود به شهر مشهد سفر کرد و به دیدن حرم امام رضا رفت؛ ولی از بازار رضا دیدن نکرد. این بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای شهر مشهد است. بازار رضای مشهد از سال ۱۳۵۵ افتتاح شده است. برای دسترسی به آن باید به درب باب‌الرضا بروید. در ضلع شرقی میدان بیت‌المقدس می‌توانید این بازار را مشاهده کنید.

می‌توانید از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب به بازار رضا مراجعه کنید و انواعی از سوغاتی‌های جذاب شهر مشهد، از تسبیح، سجاده و مهر گرفته تا صنایع دستی و آثار هنری را خریداری کنید.

مرکز خرید الماس شرق

اگر با خرید بلیط قطار لوکسِ مشهد تجربه دلپذیری از سفر به این شهر را کسب کرده‌اید، می‌توانید به مرکز خرید الماس شرق بروید تا تجربه­تان از بازار گردی و خریدِ سوغاتی در مشهد نیز جذاب و لذت‌بخش شود. این مرکز خرید ۶ طبقه دارد و در آن ۱۲۳۸ واحد تجاری قرار گرفته است. معماری جذاب این مرکز خرید چشمان شما را به خود جلب می‌کند.

ازجمله بخش‌های تفریحی آن می‌توان به سینمای ۵ بعدی و نمایشگاه بزرگی از آبزیان دریای شور در طبقه‌ی سوم اشاره کرد.

برای خرید انواعی از سوغاتی‌های مشهد می‌توانید از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب به واحدهای تجاری این مرکز خرید سر بزنید. مرکز خرید الماس شرق در انتهای بلوار خیام شمالی، بلوار بهارستان قرار دارد.

مرکز خرید پروما

یکی دیگر از مراکز خرید لوکسی که با مراجعه به آن می‌توانید انواع سوغاتی‌های شهر مشهد را خریداری کنید، مرکز خرید پروما است. این مرکز خرید ۴ طبقه دارد. علاوه بر ۲۵۰ واحد تجاری، در این مرکز انواعی از امکانات دیگر نظیر شهربازی، سالن بولینگ و بیلیارد، هایپرمارکت و پارکینگ اختصاصی با ظرفیت 2000 خودرو وجود دارد.

اگر گرسنه شدید، می‌توانید به فودکورت این مجموعه سر بزنید و انواعی از غذاهای خوش‌مزه را برای خود انتخاب کنید. کافه پروما نیز انواعی از نوشیدنی‌های گرم و سرد را برای شما سرو می‌کند.

از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ شب می‌توانید به آدرس این مرکز خرید به محل قرارگیری آن در ضلع شمال شرقی میدان جانباز مراجعه کنید و انواعی از سوغاتی‌های جذاب شهر مشهد را از مغازه‌های آن خریداری کنید.

مرکز خرید فردوسی

یکی دیگر از بازارهای نزدیک حرم، بازار مرکزی مشهد است. این بازار در سال ۱۳۷۷ افتتاح شد. فاز اول این بازار سنتی‌تر از فاز دوم است و دالان‌های بسیار زیبایی دارد. در طبقات منفی یک مثبت یک این بازار می‌توانید انواعی از سوغاتی‌های شهر مشهد نظیر موارد زیر را پیدا کنید:

  • زرشک
  • زعفران
  • مهر، تسبیح و جانماز
  • انگشترهای عقیق و فیروزه

علاوه بر این می‌توانید انواعی از پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی و فرش را در فروشگاه‌های این مرکز خرید پیدا کنید. بازار مرکزی مشهد در چهارراه شهدا به سمت حرم مطهر رضوی قرار گرفته است.

مرکز خرید زیست خاور

در سال ۱۳۶۲ یکی از مجتمع‌های تجاری و تفریحی شهر مشهد ساخته شد. معماری ایرانی و مدرن این مرکز خرید مراجعه‌کنندگان را مجذوب زیبایی‌اش می‌کرد. نام این مرکز خرید زیست خاور است. این مرکز خرید ۱۵ طبقه دارد. در طبقه همکف آن می‌توانید انواعی از سوغاتی‌های شهر مشهد نظیر نبات، زعفران، زرشک و خشکبار را پیدا کنید.

علاوه بر بخش‌های تجاری در این مرکز خرید سینما و همچنین واحدهای اقامتی نیز وجود دارد. برای دسترسی به آن باید به ضلع جنوب غربی میدان شریعتی (تقی‌آباد)، جنب خیابان کوه سنگی ۲ بروید. فاصله این مرکز خرید تا حرم با خودرو ۱۰ دقیقه است.

بازار سپاد

اگر جزء آن دسته از مسافرین مشهد هستید که دوست دارید در هزینه‌های سفر خود صرفه‌جویی کنید و به همین دلیل در هنگام انتخاب بلیط قطار مشهد به سراغ قطارهای سه ستاره و اتوبوسی رفته‌اید، می‌توانید در هنگام خرید سوغاتی نیز به بازار بزرگ بین‌المللی سپاه مشهد مراجعه کنید. این بازار مکان مناسبی برای علاقه‌مندان به خرید ارزان‌قیمت در شهر مشهد است.

در این بازار می‌توانید انواع خوراکی‌ها و صنایع دستی شهر مشهد را به‌عنوان سوغاتی خریداری کنید و به دوستان و نزدیکانتان هدیه بدهید. بدین منظور می‌توانید همه‌روزه از ساعت ۰۸:۳۰ صبح تا ۱۰ شب به آدرس این بازار به نشانی انتهای بلوار خیام شمالی مراجعه کنید.

مرکز خرید شرق زیست

یکی دیگر از بهترین مراکز خرید شهر مشهد که با مراجعه به آن می‌توانید انواعی از سوغاتی‌های شهر مشهد نظیر نبات، زعفران، زرشک و انواعی از خشکبار را تهیه کنید، مرکز خرید شرق زیست است. این مرکز خرید در نزدیکی حرم امام رضا قرار گرفته است و قبل یا بعد از زیارت حرم می‌توانید به آن مراجعه کنید. علاوه بر سوغاتی در این مرکز خرید انواعی از وسایل زیر نیز به فروش برسد:

  • کیف
  • کفش
  • زیورآلات
  • عطر
  • ساعت
  • انواعی از پوشاک

مرکز خرید شرق زیست در میدان طبرسی (ضلع شمالی حرم مطهر) دارد.

جمع‌بندی

شهر مشهد یکی از جذاب‌ترین شهرهای زیارتی در ایران است. در سفرتان به این شهر می‌توانید به مراکز خرید سنتی و مدرن آن مراجعه کنید و انواع سوغاتی‌های جذاب این شهر را خریداری کنید. این سوغاتی‌ها شامل خوراکی‌هایی نظیر نبات، زعفران، زرشک و صنایع دستی نظیر انگشترهای عقیق و ظروف تزیین شده با فیروزه می‌شود.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه