ارسال به دیگران پرینت

واشنگتن:

فعلا برنامه‌ای برای مذاکرات با ایران نداریم

وزارت خارجه آمریکا از عدم آمادگی و برنامه واشنگتن برای برگزاری دور دیگر مذاکرات با ایران در دوحه خبر داد.

 فعلا برنامه‌ای برای مذاکرات با ایران نداریم

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا سه‌شنبه شب اعلام کرد که واشنگتن اکنون برنامه‌ای برای برگزاری دور جدید مذاکرات با ایران در دوحه ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد که در «هفته‌ها و ماه‌های اخیر ایران بارها مطالباتی را مطرح کرده است که فراتر از چارچوب توافق برجام است».

ند پرایس در ادامه بازی مقصرسازی درباره مذاکرات دوحه و فرافکنی آمریکا علیه ایران ادعا کرد که «تکرار درخواست‌های جدید ایران در مذاکرات، نشان‌دهنده فقدان جدیت است!».

این در حالی است که روز سه‌شنبه جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توئیتر خود خواستار احیای توافق هسته‌ای با ایران شده و گفت که هم اکنون اگر به دنبال عقد توافق هسته‌ای هستیم، باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

بورل تأکید کرد که اگر اکنون تصمیمات مناسبی را اتخاذ نکنیم، ممکن است پنجره فرصت‌ها برای احیای توافق هسته‌ای تنگ‌تر شود.

از سوی دیگر، رابرت مالی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای آمریکا در گفت‌وگو با شبکه رادیویی NPR ضمن تکرار اتهامات ساختگی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفته که هنوز برای حل اختلافات هسته‌ای با ایران زمان وجود دارد. او همچنین مدعی شد پیشرفت‌های ایران در حوزه غنی‌سازی شریکان آمریکا را نگران کرده است.

در حالی که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از عمل به تعهدات خود برای بازگشت به توافق هسته‌ای برجام خوداری کرده رابرت مالی در این مصاحبه مدعی شد که آمریکا به حل و فصل اختلافات هسته‌ای با ایران پایبند است.

چند روز پیش هم بلومبرگ به نقل از منابعی مدعی شده که مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در دوحه پایتخت قطر احتمالا پس از سفر رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه در اواخر ماه جاری میلادی از سر گرفته شود.

دو دیپلمات اروپایی گفتند تلاش‌ها برای احیای برجام ممکن است پس از تاریخ پیشنهادی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه جاری ادامه یابد.

مذاکرات دو روزه قطر هفته گذشته با دیدار انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا و علی باقری کنی معاون وزیر خارجه ایران در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.


 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حسین ارسالی در

      چون آمریکا از توافق مذاکرات سودی نخواهد برد .درنتیجه همیشه یک برنامه سرکاری ومسغره را دنبال میکند تا ازین راه هم اقتصاد ایران را دچار مشکل ومسئولین مملکت مارا به انحراف بکشاند.وسلام

    • ساسان ارسالی در

      فعلا برنامه ای نداریم!!!
      یعنی چه نازیم میکنه بد کردار کابوی.
      برجام یعنی هرچی داری بدی وهیچی نگیری!!!
      چه بهتر که توافقی نشه لااقل برنامه هسته ای کشور با اینهمه زحمت وشهید رو هوا نمیره که هیچ
      انشاالله به آنچه که آنها و ارباب صهیونیستشان می‌ترسند خواهیم رسید یا که رسیده ایم و خبر ندارند.خخخخخ

    • علی ارسالی در

      به درک . بهتره که همچنان نگران بمانند و دق کنند.

    • ناشناس ارسالی در

      عه ندارید
      خوب
      به درک

    • علی ارسالی در

      آمریکای جنایتکار از برجام خارج شده بازم وراجی میکنه مگر ایران زیر تعهداتش زده ؟ امریکا از برجام اومده بیرون بدون کم و کاست به تعهدات برجامیش عمل کنه تا ایران هم همچنین ، دارن زور می گن مردم ایران هم هیچ وقت زیر بار زور نخواهند رفت والسلام

    • مزاکرات باید به نفع ایران تمام بشه ارسالی در

      ماایرانیان زیربارزور نمی‌رویم وتااخرخت مبارزه خواهیم كرد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه