ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش حقوق بازنشستگان

پیام جدی بازنشستگان | دلیل بی اعتنایی عجیب به دستور رییسی در اصلاح افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی !

بیش از ۲۰ میلیون بازنشسته در سراسر کشور مدت‌هاست در انتظار تایید مصوبه افزایش مستمری‌های خود هستند و حالا در چهارمین ماه از سال، هنوز هم این مصوبه در بلاتکلیفی قرار دارد؛ درحالی‌که بازنشستگان همچنان در خیال اجرایی شدن این وعده‌ها هستند.

پیام جدی بازنشستگان | دلیل بی اعتنایی عجیب به دستور رییسی در اصلاح افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی !

با توجه به افزایش هزینه‌های زندگی و نرخ تورم هر سال، میزان مستمری بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی، ازکارافتادگان و بازماندگان تحت پوشش سازمان در اجرای مواد ١١١ و ٩۶ قانون تأمین اجتماعی در شورای عالی کار مصوب و پس از آن برای تأیید ضروری به هیئت دولت ارسال می‌شود.

امسال نیز میزان مستمری این گروه‌ها با نظر جمعی نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت و پیشنهاد مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، همچنین مصوبه هیئت مدیره سازمان مطابق قانون تعیین و به هیئت دولت فرستاده شده است که بنا بر پیشنهاد هیئت مدیره سازمان تأمین اجتماعی، قرار بود برای سال جاری مستمری آن‌ها به میزان ۳۸ درصد افزایش یابد که مورد موافقت دولت قرار نگرفت و میزان ۱۰ درصد را مطابق افزایش حقوق کارکنان لشگری و کشوری تعیین کرده است.

تصمیمی که پس از تعلل چندهفته‌ای دولت در اواسط خردادماه اعلام شد و البته با واکنش منفی نمایندگان مجلس، مسئولان و فعالان انجمن‌های بازنشستگان روبه‌رو شد؛ با این توجیه که با اعمال افزایش ۳۸ درصدی حقوق تأمین اجتماعی، بازنشستگان کشوری و لشگری همچنان دریافتی بیشتر از مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی دارند.

گفتنی است در حالی با مخالفت دولت و نامعلوم بودن وضعیت دریافتی بازنشستگان روبه‌رو هستیم که افزایش قیمت‌هایی که ناشی از حذف ارز ترجیحی است، به‌طور غیرقابل‌مهاری در حال تاختن است؛ اگرچه پیش از این اتفاق نیز هر روز سفره کارگران و بازنشستگان کوچک‌تر می‌شد اما با حذف ارز دولتی، شوک بزرگی بر قیمت‌ها وارد آمد که به‌هیچ‌وجه با حقوق‌ها و مستمری‌های فعلی هم‌خوانی ندارد.

چه‌بسا با استناد به میانگین کشوری در دو سال اخیر، درآمدها و حقوق‌ها ۳۰ درصد افزایش یافته و نرخ تورم به بالای ۵۰ درصد رسیده؛ یعنی درآمد خانواده‌ها از تورم بالای ۵۰ درصدی عقب افتاده است. حال در این میان با بلاتکلیفی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی روبه‌رو هستیم که همواره دریافتی کمتر از دیگر همتایان خود داشته‌اند و اکنون هم با شدت افت بیشتری در قدرت خرید، دست به گریبان شده‌اند.

دولت حق دخالت در حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی ندارد

اکنون که در چهارمین ماه از سال ۱۴۰۱ قرار گرفته‌ایم، همچنان این پرسش باقی است که سرانجام حقوق بازنشستگان چه قدر افزایش خواهد یافت؟ واقعیت آن است که وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با وجود مخالفت دولت در افزایش ۳۸ درصدی نامشخص است، چراکه مجلس مصوبه هیئت دولت درمورد افزایش ۱۰ درصدی مستمری کارگران بازنشسته را باطل می‌داند، اما دولت هم از قبول این موضوع خودداری می‌کند.

اما بهارستان‌نشینان و مخالفان مصوبه دولت که شامل قشر بازنشسته هستند در رابطه با این تصمیم چه می‌گویند؟

«ولی اسماعیلی» رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ایران اظهار می‌کند: هیئت تطبیق مصوبه ۱۰ درصد افزایش حقوق بازنشستگان را به دلیل مغایرت آن با قانون کار ابطال کرده و برای اصلاح به هیئت دولت ارجاع داده خواهد شد.

به گفته وی شورای عالی کار، افزایش حقوق بازنشستگان را ۳۸ درصد و دولت ۱۰ درصد مصوب کرده بود. در جلساتی، هیئت تطبیق ادله کمیسیون اجتماعی مبنی بر خلاف بودن این مصوبه هیئت دولت را پذیرفت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ایران خاطرنشان می‌کند: با توجه به اینکه به‌حق پرداخت افراد اشاره شده و سازمان تأمین اجتماعی براساس منابع و مصارف اداره می‌شود، دولت حق دخالت در افزایش یا کاهش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را نداشته است.

اسماعیلی یادآور می‌شود: اما اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس بر این مهم تأکید دارد که طبق اساسنامه سازمان تأمین اجتماعی که آن را یک مؤسسه عمومی غیردولتی می‌دانیم، دولت حق دخالت در امور اداری و منابع این سازمان را ندارد.

یک ریال از منابع سازمان به بودجه دولت ارتباط ندارد

«محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز می‌گوید: در این قانون مطرح شده که سازمان تأمین اجتماعی مکلف است که مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی را تعیین و دولت تصویب کند. اگر قرار بود دولت رأساً تصمیم بگیرد، ماده ۹۶ اعلام می‌کرد دولت تصمیمات قانونی اتخاذ کند درحالی‌که در قانون این موضوع نیامده است.

وی تصریح می‌کند: مصوبه دولت یعنی اینکه دولت جایگزین سازمان تأمین اجتماعی شده و این جایگزینی، اساساً خلاف نص صریح قانون است و نقش سازمان تأمین اجتماعی در تعیین مستمری بازنشستگان این سازمان را نقض کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان می‌کند: نکته دیگر در این موضوع متناسب‌نبودنِ مصوبه مذکور با مفاد ماده ۹۶ در انطباق با هزینه‌های زندگی است که مطرح شده میزان پرداختی بازنشستگان باید متناسب با شرایط اقتصادی باشد، درحالی‌که متناسب با تورم سنوات گذشته و نرخ تورم پیش‌بینی شده برای سال جاری نیست.

پورابراهیمی توضیح می‌دهد: سازمان تأمین اجتماعی، سازمان غیردولتی و منابع آن متعلق به کارگران و کارفرمایان است و یک ریال از منابع سازمان به بودجه عمومی دولت ارتباط ندارد و عددی که در بودجه عمومی دولت لحاظ می‌شود، بابت رد دین به این سازمان محسوب می‌شود؛ لذا هرگونه تصمیم توسط دولت برای این منابع خارج از منافع ذی‌نفعان این سازمان که بازنشستگان، کارگران و کارفرمایان است، نوعی حق‌الناس محسوب می‌شود و این مصوبه در مغایرت با قوانین و مقررات به‌ویژه اصل سوم قانون اساسی است.

دولت نگران وجهه عمومی خود است

«علی دهقان‌کیا» مسئول کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی شهرستان تهران از مکاتبه رئیس مجلس با هیئت دولت در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان خبر می‌دهد.

به گفته وی، نامه‌نگاری مجلس و دولت به مفهوم ابلاغ رسمی غیرقانونی بودن مصوبه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان سایر سطوح است.

این مقام صنفی می‌گوید: مطلع هستیم که از طرف نهاد ریاست‌جمهوری، به وزارت رفاه مأموریت داده شده است تا مشکل بازنشستگان تأمین اجتماعی هرچه زودتر برطرف شود.

دهقان‌کیا اظهار می‌کند: به نظر می‌رسد دولت می‌خواهد پیش از انتخاب وزیر جدید مسئله را فیصله دهد. مشکل این‌جاست که دولت نگران وجهه عمومی خود است و نمی‌خواهد طوری عمل کند که سایران از این قضیه برداشت‌های دیگری داشته باشند.

وی می‌افزاید: این موضوعی است که در همان جلسه مشترک بازنشستگان با معاون اول ریاست‌جمهوری مطرح شد، به‌بیان‌دیگر دولت اشتباهش را قبول دارد اما می‌خواهد با حفظ شأن و وجهه آن را طریقی اصلاح کند.

مسئولان از افزایش قیمت‌ها بی‌خبرند؟

در این خصوص محمدی بازنشسته و فعال کارگری نیز می‌گوید: با وجود تورم زیاد و با آنکه جمعیت فراوانی از بازنشستگان کشور، حداقل‌بگیر هستند چگونه دولت افزایش ۱۰ درصدی را برای حقوق این قشر در نظر گرفته است؛ آن هم قشری که سال‌های جوانی خود را زحمت‌کشیده تا امروز در آسایش نسبی باشند اما حق و حقوقی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود که با تورم مطابقت ندارد.

این فعال کارگری تصریح می‌کند: آیا مسئولان ما از افزایش اجاره‌ها، افزایش خدمات درمانی، قیمت حمل‌ونقل، نرخ مواد غذایی، قیمت تحصیل حتی در مراکز دولتی و در کل یک معیشت معمول خبر ندارند که با افزایش حقوقی مخالفت کرده‌اند که هیچ ارتباطی هم به بودجه دولت ندارد؟!

محمدی تأکید می‌کند: امیدواریم تا دیرتر نشده دولت‌مردان، خود این مصوبه غیرعادلانه را باطل کنند، چه‌بسا همان افزایش ۳۸ درصدی هم شکاف درآمد با تورم موجود را پر نخواهد کرد.

وی خاطرنشان می‌کند: اما به‌هرحال تا میزانی تسکین دهنده شرایط برای یک بازنشسته‌ای است که در سنی قرار گرفته که با مخارج بیشتری مانند رفت‌وآمدهای بیشتر و هزینه‌های درمان روبه‌رو است.

دولت اشتباه خود را بپذیرد

«حسن هاشمی» رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران کلان‌شهر اصفهان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: براساس ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان باید مطابق با افزایش هزینه زندگی آن‌ها و متناسب با تورم سالانه صورت گیرد.

وی اضافه می‌کند: براساس چنین ماده‌ای، سازمان مکلف است در فواصل زمانی میزان مستمری را متناسب با تورم افزایش دهد و این اقدام نباید کمتر از یک‌بار در سال صورت گیرد و اگر تورم هم بالاتر رفت حتی در سال بیش از یک‌بار هم امکان افزایش حقوق بازنشستگان وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران کلان‌شهر اصفهان، تصریح می‌کند: چرا در این ماده حرف از دولت زده شده است؟ به این علت که سوپاپ اطمینانی را ایجاد کند تا سازمان تأمین اجتماعی کمتر از میزان تائید شده، به بازنشستگان نپردازد. به عبارتی هیئت‌وزیران نظارت کامل را بر این جریان داشته باشند که مبادا حق بازنشسته ضایع شود؛ زیرا منابع این سازمان از دولت نیست و مربوط به‌حق بیمه‌ای است که یک کارگر در طول فعالیت خود می‌پردازد تا زندگی دوران بازنشستگی‌اش اداره شود.

هاشمی می‌گوید: حال در نظام اسلامی که بر پایه عدالت است چرا مصوبه شورای عالی کار مبنی برافزایش ۵۷ درصدی حقوق حداقل بگیران و ۳۸ درصدی سایر سطوح نادیده گرفته شده است؟

چرا دولت افزایش حقوق سایر سطوح را به ۱۰ درصد کاهش داده است؟

وی خاطرنشان می‌کند: آیا این مخالف نص صریح ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی نیست؟ پرسش ما از دولت آن است آیا در یک سال گذشته هزینه‌ها ۱۰ درصد افزایش داشته یا ۳۰۰ درصد بیشتر شده است؟ اگر هم بر طبق آمار بانک مرکزی که مرجع معتبر دولت است بررسی کنیم، ۴۳ درصد افزایش تورم داشته‌ایم بنابراین باید درآمدها هم همین میزان افزایش پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران کلان‌شهر اصفهان یادآور می‌شود: البته این تورم ۴۳ درصدی آماری است که از سال گذشته قبل از گرانی‌های اخیر ارائه شده بود قطعاً اکنون با عددی بسیار بالاتر روبه‌رو هستیم. همان‌گونه که تورم اعلام شده توسط صاحب‌نظران اقتصادی بیش از ۷۰ درصد است.

به گفته هاشمی، با وجود این شرایط است که مجلس ورود پیدا کرد و کمیسیون تطبیق لوایح و کمیسیون اجتماعی این مصوبه دولت را خلاف قانون تشخیص داد و انتظار می‌رود دولت هم خطای خود را بپذیرد و این قائله را ختم کند.

 

بیشتر بخوانید:
 

افزایش وام ضروری بازنشستگان به ۱۵ میلیون | اعلام نتایج مشمولان وام، انتهای تیرماه

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از اعلام نتایج مشمولان دریافت وام ضروری بازنشستگان کشوری تا اواخر تیرماه خبر داد و گفت: مبلغ وام ضروری سال ۱۴۰۱ از ۱۲ به ۱۵ میلیون تومان افزایش یافته و به ۳۰۰ هزار نفر اعطا می‌شود.

منبع : ایمنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اقا اینقدر حرف مفت نزنید
      زورش می رسه افزایش نمیده
      فقط نشستید انتقاد می کنید واقعا خجالت بکشید
      خدا سرتون بیاره ببینید بازنشسته بدبخت چقدر تو این 4ماه بااین لفاظی ها اعصاب وروانشون داغون شده

    • ناشناس ارسالی در

      با توجه به تورم موجود ,افزایش 38 درصدی حقوق هم کفاف هزینه های زندگی ما را نمیدهد , پس تعلل نکرده و هر چه سریعتر اقدام نمائید, مسلما مخالفان اجرای طرح اولیه از مردم نیستند و نمیبایست در دولت حضور داشته باشند چون خود حتما جزو مرفهین بی درد هستند.

      • ناشناس ارسالی در

        چرادولت اشتباهخودرانسبت به بازنشستگان نمیپزید

      • ناشناس ارسالی در

        دولت خبراز گرانی ندارد که جلوی اضافه حقوق کارگران راگرفته

    • ناشناس ارسالی در

      عجب مجلسی داریم دولت فخیمه از قبول افزایش حقوق بازنشستگان خودداری می‌کند.باید درب بهارستان رابست که دولت حرف نمایندگان یعنی حرف ملت را قبول ندارد

    • محمدولایی بازنشسته ارسالی در

      دولت زور و سرنیزه دارد ونفوذ ومجلس وقضا هم همراهشند هرکه ادعای حق کنه فقط خفه وزندان ساکت که

    • رثا ارسالی در

      اگر رییس جمهور کشور یعنی رییس دولت سیزدهم خودشان بخواهند می توانند نامه تامین اجتماعی ویا نامه مجلس را مستقیما خودشان امضا کنند اگر خودشان بخواهند !!! رییس کشور بعد از رهبری بالاترین مقام کشور هستند

      • ناشناس ارسالی در

        در شعار ها دفاع از حقوق مردم در عمل مقابل حقوق مردم لاقل یک رنگ باشید دودوزه بازی کافیه

    • ناشناس ارسالی در

      تنها راهش اینه سر میرکاظمی را زیر آب کنند

    • وحید ارسالی در

      حالم به هم خورد.

    • مریم ارسالی در

      تف به مجلس که نمی‌فهمه مخارجها بالاست یه بازنشسته یا مستمری بگیر چطور میتونه کمر راست کنه با این گرانی‌ها آقایونه بی خواست خودتونو به خواب زدین فقد مملکتو دارین به باد میدین به فکر قشر ضعیف نیستین خدا رسواتر کنه

    • بازنشسته ارسالی در

      وقتی همتون به ما ظلم
      میکنید از غریبه ها چه
      انتظاری داریم.ولاه شما
      درد مردم رانمیفهمید.

    • yosefnorozi000 ارسالی در

      جالبه دولت نه از مجلس وبهارستانیها راهم محل نگذاشته وروی هرف خودپافشاری میکندظلم درحق یک بازنشسته ازدولت بی سابقه هست

    • داریوش از اهواز ارسالی در

      زهی خیال باطل دولت اصلا براش مهم نیست که معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی چه شده وبا این همه گرانی چه میکنند

    • علیرضا ارسالی در

      مقصر اصلی قالیباف بی شخصیت است که ابلاغیه هیئت تطبیق را به دولت نمی فرستد حالا چه کاسه ای زیر نیم کاسه است خود کثیفشان میدانند خیانت به قشر بازنشستگان عاقبت خوبی نه برای دولت نه برای قالیباف دارد!!!!!!! آدم نشوید له میشوید نگوئید زور داریم دست بالای دست بسیار است

    • ناشناس ارسالی در

      باور کنید وقتی یک قالب پنیر سفید که ارزانتر از همه پنیر ها هست از ۱۶هزار تومان به ۳۸هزارتومان رسید دیگر قید خرید پنیر را زدم حالا مرغ و گوشت و یا اقلام دیگر را که نمی شود رفت جلو‌و خرید
      مجلس و دولت دستشان در یک کاسه هست به ایم دپلت انقلابی سر بازنشسته را زیر آب می نمایند والسلام

    • شریف زاده ارسالی در

      وقتی هرروز و هرساعت قیمت اجناس تغییر می کند و دولت از توان لازم برای کنترل این گرانی ها عاجز است. چگونه به خود اجازه می دهد خیلی راحت حقوق جقه ما بازنشسته ها را بلوکه کند و نگذارد ما از اندوخته خود جهت رفاه زندگی دوران بازنشستگی خود بهره ببریم. هر لحظه که دولت در این کار تعلل کند. اندوخته گناهش بیشتر می شود.

    • ناشناس ارسالی در

      آقای رئیس جمهورحواستان به معاونانتان نیست .مجلس حواسش به وزیرانتان هست ولی معاونهای شما ظاهرا''تافته جدا بافته اند و بنام شما نارضایتی عمومی ایجاد میکنند.یه کاری بکنید سه سال دیگه کسائیکه قبلا''بهت رای ندادن ،از صمیم قلب بشما اعتماد کنن و رای بدن نه اینکه تهمت مهندسی انتخابات بزن.با احترام.

    • بازنشسته ارسالی در

      این برای بار دوم است که دولتیها به نمایندگان مردم هم اعتناعی نمی کنند وفقط مرغشان یک پا دارد وحق قانونی بازنشستگان و حرف مجلسی ها را نمی شنوند بار اول که دولتی ها گوش به حرف مجلسیها ندادند زمان ایت ا... مدرس بود.

    • نسیم ارسالی در

      چرا باید نرخ مدارس خصوصی امسال ۳۸ درصد اضافه شود ولی حقوق بازنشستگان اگر ۳۸ درصد اضافه شود باعث تورم میشه ؟اجناس لحظه به لحظه اضافه میشه ولی حقوق بازنشستگان سالی یکبار زیاده؟

    • ایرانی ارسالی در

      چرا دستور رئیسی نادیده گرفته شده!!!
      چون رئیس جمهور ایران که رئیسی باشه یک عروسک احمق هست همه کاره دولت مخبر هست وسلام

    • ارسلان ارسالی در

      مگر رئیسی کاره ی هست که دستوراتش اجرا بشه؟؟؟؟؟ معاون اولش تمام کارها رو میکنه و اون کی هست کجا بود همه میدانند و الان برای چه درون دولت مقام معاون اولی گرفته خیلی خطرناکه برای مردم

    • ناشناس ارسالی در

      مازیرخرج زندگی داریم میمیری این چندماه هنوزفکردرستی وخداپسندانه ای برای افزایش حقوق نکردن خدارحمت کندقدیمی هامیگفتن آدم پیاده به سوارنمیرسه حکایت بی پولی ماهاس باسی وپنج سال سابقه 5ملیون میگیرم به خداهفتم یک صدهزار و نداشتم

    • حسین باقری ارسالی در

      خیلی جالب است اگر ملاک حقوق بازنشستگان دولت است پس چرا دولت برای حداقل بگیران 57درصد تصویب کرده اگر ملاک ماده 96است چرا حقوق دیگران را ضایع کرده است صندوق تامین اجتماعی بیت المال نیست متعلق به بازنشستگان است من بعنوان یک بازنشسته راضی نیستم به کسی که کمترین حق بیمه را پرداخت کرده بیشترین مبلغ اضافه شود زیرا صندوق تامین اجتماعی حق الناس است

    • بازنشسته ارسالی در

      مگه مسئولین گوش بدهکار دارند که به پیام ما گوش بدن ؟ رییس جمهوری که دستور رسیدگی‌میده واهمیتی داده نمیشه کجای این مملکت هست ؟ خبراز فقر وبدبختی بازنشسته ندارن چون تا گردن تو مادیات غرق شدن وفقط به فکر اطرافیان خودشون هستند مملکت شده بنگاه معاملاتی املاک هیچی سرجای خودش نیست تا کی بازنشسته خودسوزی کنه ؟

    • بازنشسته ارسالی در

      جناب رئیس جمهور عزیز ، اطرافیان شما فقط ماموریت تخریب شمارا دارند مخبر در حداداره یک مدرسه نیست جناب میرکاظمی یک خانه رانمیتونه مدیریت کنه شماباطناب این آقایان دارید به بیراهه میرید حق میلیونها بازنشسته تامین اجتماعی که حق الناس است گردن شماست .

    • ناشناس ارسالی در

      به خدا کمی هم خجالت بگشید یک بار مثل مرد حرف بزنید اره یانه چرا این همه مردم را سرکار می کذارید

    • ناشناس ارسالی در

      دولت تو دهن بازنشسته بزنه بهتره که از رزق و روزی بازنشسته بزنه
      دولت متوجه هست چه میکنه ؟ مگر دولت کیه علامه دهر که نیست و این هیات دولت قانوندان تمام قوانین کشور که نیستن و حالا یه اشتباهی رخ داده مگه چیه؟ نمیخواد عذر خواهی کنه
      بی سر و صدا اشتباه رو درست کنه و تمام

    • بنده خدا ارسالی در

      بخدا همشون دروغگو هستن هم مجلس هم دولت هم قوه قضائیه... همه اینها خودشون را زدن به اون راه.. وگرنه تو قانون همه چی به صراحت بیان شده.. الان دوره ظلم ستم شده... به خداهمه چیررا از بین بردن.. واقعا هرروز.. روزی هزار بار از خدا طلب مرگ میکنم.. امیدوارم هرکس حق وحقوق بازنشسته ها راضایع میکنه.. خداوند ذ لیل وخوارش کنه.... فقط خدا... فقط خدا... والسلام

    • حسین ارسالی در

      آقای موسوی آقای بیات أقای دکتر رییسی آقای قالیباف چه می بینید با این همه تورم گرانی چرا از اندوخته جوانی خودمان را مانع میشوید انشالله بلای الهی به شما و خانواده شما از طرف خدا نازل بشه لعنت به مرامتان شما همه از حق‌الناس حراس ندارید خدا می زند میلیون ها بازنشسته نفرین می کنند همیشه در بالا نیستید لعنت خدا به صد بازنشسته حق ما را بدهید

    • جعفر ارسالی در

      وقتی دولت مدعی به انقلابی بودن صندلی ریاستش را برای اجرای ظلم بنا کرده کسی که مدعی ایرانی بودنه خون بازنشسته ها راتو شیشه کرده.دیگه از دشمن خارجی چه توقعی باید داشت. اونکه اسمش دشمنه ظلم میکنه شما که از خودمان هستی چرا ظلم میکنی.چراضعیف کشی میکنید شما که دشمن نیستین.شما چرا.

    • بازنشسته ارسالی در

      اگر هم دولت و هم مجلس و هم دیوان عدالت اداری برخلاف قانون موجود بخواهند در عدم افزایش قانونی بازنشسته ها پافشاری کنند تکلیف چیست؟؟جلوی چشم میلیونها نفر در کشور ایران که مسئولا آن شعار اسلامیت و اجرای عدالت میدهند،رئیس جمهورش،نماینده مجلسش ،وزیرش و...برخلاف قانون عمل گرده و از پرداخت حقوق حقه بازنشسته ها امتناع کرده اند.کاری که هیچ ربطی به آنان ندارد ولی هم به سرمایه صندوق بازنشسته ها دست اندازی کرده اند هم جلوی اجرای قانون را گرفته اند.دراین صورت به کجا باید فریاد زد و ازچه سازمانی یا ارگان و یا نهاد بین المللی میتوان پیگیری کرد؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      سلام و عرض ادب خدمت بازنشستگان محترم وصبور چیزی که به شما موسپیدان مشخص شد .دولت دنبال آبروی خود است باز یک اشتباه دیگر آبروی این قشر زحمتکش که سی سال تحمل کارفرما را با خون جگر خوردن تحمل کردن بعد که بازنشسته شدابروشون جلو زن و بچه رفته آقای رییس‌جمهور و رییس مجلس بیش از این با ابروی این موسپیدان بازی نکنید خدا باابرتون بازی میکند .خجالت بکشید .اینان جای پدرتان هستند.حرمت اینان از نماز شب شما واجب تراست اگر حرمت باقی مانند.بشتراز این آزار وعزت نکنید .بیش از اینکه دچار عذاب الهی شوید.توبه کنید.چرا که اینان جز خدا کسی را ندارند.در این چهار ماه بیشتر مشخص شد .که بی صاحبند.

    • جوانمردی ارسالی در

      باز نشسته هم خدایی داره .روزی باید جواب این حق‌الناس رو بدید .تا فرصت هست جبران کنید

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق کف بگیرا رو از سایر سطوح تامین میکنید تف به ذاتتون مطمئن باشید بزودی جواب کارتون را خواهید دید

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      همان روزی که صحبت انتصاب رئیسی بعنوان رئیس جمهور بر سر زبانها آمد من متوجه شدم که پایان اندک رفاه جزئی که یکی دو سال اخیربرقرار شده رسیده چون شخصی بر سر مسند قرار دادن که بویی از انسانیت و عدالت و شرف و شعور و درک و سواد در وجودش یافت نمیشود ماموریتش از روی عمد فقیر تر کردن مردم ایران و ایجاد تبعیض و دزدی و ظلم آشکار میباشد

    • بازنشسته ارسالی در

      بازنشسته های بیچاره دولت به تامین اجتماعی تعهد داده که حقوق بازنشستگان افزایش ندهد به همین دلیل سازمان تامین اجتماعی آن راتصویب کرد انتظار مخالفت بازنشسته ها رانمیدادند حالا دولت میان حق وباطل گیر افتاده و دست و پا می زند از این دولت بی کفایت چراغی برای ما روشن نمیشود مگرخدا به داد مان برسد

    • ناشناس ارسالی در

      معلوم نیست تو این مملکت که ریئس است ریاست محترم جمهور تا حالا دوبار دستور رسیدگی به حقوق بازنشستگان را داده و اجرا نمیشه معلوم است وضع مملکت خیلی بیش از این خراب است که دستور رئیس جمهور را هم اجرا نمیکنند این یک بی قانونی دیگر هیات دولت

    • جانباز جنگ ارسالی در

      بخدا این دولت لجبازه خجالت هم نمیکشه تف بر این مسئولین بی کفایت که درد مردم را نمیفهمند به قرآن اعصاب و روان برامون نمانده بیشرفها چرا همچین میکنند

    • ناشناس ارسالی در

      سلام ،، پس چرا اجرا نمی شه فقط وعده می دن ؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا متاسفم برای دولتی که حق کشی میکنه ی خورده هم نمیحواد فکر کنه ما از جنس مردم هستیم مافیااقتصادی نیستیم دزد وقاچاقچی نیستم چه طرز برخورده کلافه شدیم

    • ناشناس ارسالی در

      بخدا که میخوان مستمذی بگیران دق کنن تا همین حقوق هم ندن

    • ناشناس ارسالی در

      اقای رییس جمهوراقای قالیباف اینقدربه بازنشستگان ظلم نکنیدحقشان رابدهیدبازنشسته باسختی زندگی میکند

    • ناشناس ارسالی در

      جگر ما بازنشستگان از این دولت خون شده .خداوند تعالی کسانی که در این کار نا مربوط دست داشته اند .وبه عبدالملکی دیکته کرده اند.تا نان بازنشستگان را ببرد.امیدوارم به زمین گرمشان بزند. آه و نفرین چند ملیون خانواده بازنشسته دنبال این دولت وعامیلین این فساد که لطمه به نان وزندگی و حیسیت بازنشستگان اگر میخواهند بزنند گریبانشان است.دولتی که بی کفایتی خود را نشان داده و هیچ اختیاری از خود ندارد.بهتر است.رهبری عزیز دنبال کند و این مصیبت را از سر ملت ایران بردارد...خدایا تو خودت به این ملت صبری بده.

    • محمد ذوالفقاری ارسالی در

      آقایان محترم بازنشسته زیاد نگران نباشید آقای رئیسی و هیات دولتش گم شده این انقلاب هستند که تازه پیدا شدن و می‌خواهند حق را به حق دار بدهند فقط باید براشون اسفند دود کنیم ی وقت چشم نخورن. واقعا تف به اون غیرت نداشته تان که بازنشسته های کشورتان بیان تو خیابون های مراکز استان ها سفره یک بار مصرف خالی را به نشانه اعتراض روسرشون تو خیابونا بچرخونن اصلا شماها اینقدر بی غیرت و بی تعصب هستید که جلو رسانه های داخلی و خارجی سرتان را هم بالا نگه می‌دارید مردن براتون واجب تر است تا اینکه خودنمایی بکنید.

    • ناشناس ارسالی در

      حکایت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مثل حکایت یک دیوانه سنگی در چاه انداخته صد تا عاقل نمی توانند آن را در بیاورند دولت با دخالت در مصوبه شورای عالی کار دو هدف را دنبال کرده است اول از شرمندگی افزایش حقیرانه 10%حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری خارج شود دوم بعنوان ابر بدهکار به صندوق تامین اجتماعی قصد دارد فرار رو به جلو داشته باشد و جای طلبکار و بدهکار را عوض کند وبه طریقی بستر سازی برای ماستمالی این بدهی کند

    • بنده خدا ارسالی در

      سلام بازنشستگان رادیوانه کردید،بخداخجالت هم خوب چیزیه،آبروی مملکت داری رابردید،یعنی یک فردبیسواداماباتجربه بخداکشوررابهتراداره میکند،خجالت خجالت خجالت.واقعا معنی عدالت این است؟؟؟؟رییس دولت ورییس مجلس،هیئت دولت نمیفهمد شماچطور؟؟چرا اجرای قانون رافدای دوستی وهم حزبی،و...میکنید.حالم به هم خودازاین همه وعده الکلی،دروغ.یعنی 38درصدهم درست بشه دلم ازشماصاف نخواهدشد.حدودچهارماه است سکته دادیدتمام بازنشستگان عزیز. به اندازنعمتهای خدانفرین بشما. ..

    • حسین ارسالی در

      بدبخت تر بازنشسته نداریم ما کارگرها که عمری نکردیم بازنشستگی هم روش

    • سیدضیاءالدین موسوی ارسالی در

      مرگ بهتر است ازاین زندگی اینها کاری برای ماهانمیکنند واقعن که بایدخجالت بکشندشرف ندارن

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام بهتره تامین اجتماعی راسا اقدام نموده و برای دهن کجی حقوق ها نه ۳۸ درصد بلکه ۵۰ درصد افزایش داده و احکام را صادر نماید. مطمئن باشند که همه بازنشستگان پشتیبان آنها خواهند بود. فکر کنم حرف و شعار کافی باشه وقته عمله

    • م ش ارسالی در

      رییسی اخرین ریس جمهور خواهد بود وچهار‌سال تموم نمیکنه باهمین فرمون ته دره

    • ناشناس ارسالی در

      نابود باد همچنین دولت پس وام ۱۵ میلیون چرا به کشوری میدن به کارگر نمیدن هرساله آنها باید بیشتر وام بگیرند

    • ناشناس ارسالی در

      عدل امامت

    • عدالت ارسالی در

      الان از شاغلین حداقل بگیر حق بیمه ۵۷ درصد سازمان دریافت میکنه و از شاغلین سایر سطوح ۳۸ درصد حق بیمه دریافت میکنه🤔☹چرا؟؟موقع بازنشسته شدن سایر سطوح ۱۰درصد اضافه میکنند ☹☹وحداقل بگیرها را ۷۸درصد اضافه میکنند🤔☹
      این است عدالت.واقعادولت شده همه کاره سازمان

    • ناشناس ارسالی در

      بیسوادی وبی عرضگی رئیسی معلوم شد مخبر بی پدرومادر همه کاره است رئیسی مترسکی بیش نیست چون نه سواد داره نه شجاعت دلشو به چارسال عنوان خوش کرده جناب رئیسی سعی کن برای وجود وانسانیتت احترام بگذارند نه به عنوانت فقط مرد باش واقعا مترسکی توهیت دولت حرفت مانند گاز معده است کسی اهمیت بتو وفکرت نمیده

    • بازنشسته تامین اجتماعی.بیمه اجباری.کارگران سخت وزیان آور ارسالی در

      باسلام ودرود...من بازنشسته تامین اجتماعی که سوادآنچنانی هم ندارم.....هرچی حساب وکتاب میکنم باخودم....واقعاشرمنده مملکت وخانوادم میشم که چرارای دادم...هرچندبه فرمان ودستوررهبرم لبیک گفتم...وازرهبرم آقاسیدعلی خامنه ی بزرگوارهم تعوقو ودارم به این بی اعتنای دولت وکابینه محترمشون ورودپیداکنن و۱۲میلیون نفرجمعیت کشورروازنگرانی نجات بدن.ومابازنشستگان وکارگران تامین اجتماعی پیروخط رهبریم.

    • شریف نیا ارسالی در

      وقتی رئس جمهور دستور می دهد به معاون اولش که مشکلبازنشسته ها را حل کن و ایشان جلسه می گذارندولی خروجی ندارد. درواقع باید بگوئیم که خود دولت مردان مردم را جری می کنند که به کف خیابان بیایند و مطالبه گر باشند. این آمدن به کف خیابان دوسر باخت است هم برای کسی که امده حقش را بگیرد پرونده سازی می شود و هم مدیری که بی تدبیری می کند دولت را بدنام می کند.

    • صمد احمدی نژاد ارسالی در

      دولت علیرغم علم به غیرقانونی بودن مصوبه خود مبنی بر تغییر در مصوبه هیات امنا سازمان تامین اجتماعی و شورایعالی کار همچنان به اقدام غیر قانونی خود اصرار میورزد و چندین میلیون بازنشسته و خانواده آنان را در تنگنا قرار داده است اینگونه برخورد با قشر ضعیف و مظلوم جامعه تبعات سوء اجتماعی را در بر خواهد داشت وقتی شاغلین میبینند با پیشکسوتان جامعه بعد سی چهل سال خدمت اینطور برخورد میشه و علنا حق و حقوق آنان آنهم توسط دولت مدعی عدالت پایمال میشه نباید انتظار خدمت صادقانه را از آنان داشت سازمان تامین اجتماعی نهادی غیر دولتی بوده و سرمایه و هزینه کرد آن هیچ ارتباطی به دولت ندارد و باید قانون اینکه مصوبات سازمان باید به تصویب هیات دولت برسد اصلاح شود تا بهانه ای برای دخالت دولت نباشد و این یک قانون و قاعده است که هر کسی بیشتر حق بیمه پرداخته بیشتر حقوق و مستمری دریافت خواهد کرد دولت فقط مسوول اعلام نرخ تورم بوده تا دستگاههای مربوطه حقوق و خدمات خود را نسبت به نرخ تورم وفق دهند نه اینکه حقوق بخشی از افراد جامعه را 57 درصد و بخش دیگر را 10 درصد افزایش دهند کجای این تصمیم عدالت است عین ظلم فاحش است آیتمهایی که موجب گردیده حقوق فردی نسبت به فرد دیگر فرق داشته باشد عبارت است از سابقه , سن , سواد ,ایثارگری , عایله مندی و غیره که در طول خدمت و طبق مقررات اعمال شده است نزدیک کردن میزان دریافتی حقوق افراد که عدالت نیست این قانون کمونیستی است عدالت یعنی قرار گرفتن هر چیزی در جای خودش . رییسی با این مصوبه ساختار شکنی نموده و عملا خلاف قانون انجام داده است و متاسفانه نظام تک قطبی مشکل اش همینه وقتی قوه ای خلافی انجام میده یا قبلا با دیگر قوا هماهنگ میشه و یا هوای همدیگر را همیشه دارند و هیچ اعتراضی و انتقادی و یا برخوردی نمیشود و متاسفانه این مردم هستند که حقوقشان پایمال میشود و آنچه بجایی نمیرسد فریاد است .

    • ناشناس ارسالی در

      مدیر عامل محترم تامین اجتماعی خودت راسا اقدام کن تو دهن این احمق ها بزن تمام خانواده تامین پشتیبان شما هستند روز اجرای احکام همه جلوی درب شعب جمع شده وقتی دولت که هیچکاره تامین اجتماعی است دخالت کرده شما که صاحب مال هستی چرا کار خودت را انجام نمی دهی گور بابای دولت ظالم

    • ناشناس ارسالی در

      شنیدین میگن سگ صاحبشو نمیشناسه؟دقیقا همین وضعیت فعلی ماست.

      • بازنشسته ارسالی در

        ریس تامین اجنمایی منصوب دولته حرف دولت گوش میکنه خیلی باعجله حکم هارو زد به نظر من این کانون بانونا باید جمع بشه هرسال جلسه پشته جلسه بره کنار خود ریس جمهور هرسال هرچه دلش بخواد اضافه کنه یا نکنه اینقدر هم طول نکشه



    • بازنشسته ارسالی در

      یعنی نامردی دیگه چقد.عجب دولت سرکاراومده اصلاحرف هیچ کس روقبول نداره منابع سازمان مال بیت المال که نیست دولت چرا اینقد دخالت میکنه ریس جمهور دستور داده رسیدگی شود ولی هنوز خبری نیست به نظر ریس جمهور فقط جلوی دوربینها میگه رسیدگی کنید ولی درعمل کاری نمیکنه مجلس هم که باید رئیسش نامه بزنه به دولت این کار نمیکنه به نظر میاد پشت پرده دستشون تو دست هم هست وگرنه این همه تاخیر برا چیه برای اینکه امروزفردا کنن یه مدت بگذره بعد مسئله ول بشه اعتراض ها هم تموم بشه.باید فقط خودمون به فکر خودمون باشیم وکوتاه نیاییم وگرنه دولت دلش برا مانسوخته.در زمینه حقوق مابازنشسته ها دولت ودر راسش رئیس جمهور خیلی به ما ظلم کرد وحق ماروخورد اونم کسی که ادعای حق وحقوق داره وبه ظاهر مومن هم هست ونماز هم میخونه ظلمی که تا بحال هیچ دولتی نکرده بود .پشبمانم از انتخابم . واگذار تون به خدا.

    • ناشناس ارسالی در

      رئیس تامین اجتماعی را عبدالمکی انتخاب کرده واضح است افکار پلیدی مثل او داشته باشه که توی قضیه حقوق بازنشستگان صداش در نمیاد.آقای بیات ،دهقان کیا وآقان روسای کانونهای سراسرکشور نکنه دستتون تو دست دولته .نکنه رفیق دزد و شریک قافله اید وگرنه هیچ ابلهه ای به وعده ووعید این دولت اعتماد نداره مثل قضیه افزایش چهار قلم کالا که تبدیل به چهارهزار کالا شد یا برگشت قیمتها به شهریور1400قالیباف نکنه جیبتونو پر کردن دهنتونو دوختن وگرنه چه دلیلی داره دستوراعتراض سراسری نمیدید.ضمنا''اولین بار محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسون اقتصادی مجلس پیشنهاد کاهش حقوق را داده بود چگونه حالا طرفدارما شده حتما به دنبال رای سال آینده است .با این دست فرمون دولت به نظر میرسه موشکهای ساخته شده بسمت مردم خودمون شلیک بشه نه بسمت دشمن خیالی.

    • بازنشسته ارسالی در

      آخه این حرفها را چند بار دیگه میخواهیم بگیم وقتی مسئولین دولت پنبه تو گوششان کردن و هیچی نمیشنوند و فقط حرف خودشان را با آنکه غیر منطقی هست میزنن آقای بهادری جهرمی لطفآ بیاید فقط صحبت های خودتون را برای ما معنی کنید چون اصلآ قابل فهم و درک نیست که منظور شما چیه ولطفا قبلش ماده 96 و 111 را مطالعه کنید بعد، حرفتون را معنی کنید

    • ناشناس ارسالی در

      مخبر ادم درست حساب نبود چون تا به حال جیزی نخریده به خانهاش بهبیند روعن چقدر گران شده موقع امدن او به معاون اول شب دعا می کردم جون نمی دانستم این قدر بی رحم لست

    • ناشناس ارسالی در

      من به عنوان یک بازنشسته تعجب می کنم که در این کشور دستور رییس جمهور اجرا نمی‌شود یعنی چه مگر جز رهبر معظم انقلاب اسلامی کسی مقامش از رییس جمهور عزیزمان بلاتر است»» جناب رییس جمهور این چنین کسانی که موجب افزایش نا عدالتی و اختلاف بین مردم و مسئولین درست کردن دستور مستقیم بدهید تا از آن مقام خل شوند»» مردم بیش از این از رییس جمهور انتظار دارند انشاالله پایدار باشید برای گرفتن حق قانونی زحمت کشان تعمین اجتماعی

    • ناشناس ارسالی در

      خدا از سرتون نگذره که فکر باز نشانگان نیستید

    • مهدی اصفهانی ارسالی در

      اقای باقری شما که میگی حداقل بگیر من‌از کار افتاده هم‌انتطار بیشتر دارم شما سالم هستی حداقل چشمهات کور نیستن نابینا نیستین منم اگه میتونستم کار کنم کار میکردم‌و۱۲ سال را سی سال میکردم حالام غصه نخور تصویب میشه اینقدم بخیل نباشین میدونم نظرما نمیزارین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه