ارسال به دیگران پرینت

مشهد | قطار شهری | فرودگاه

متروی مشهد کی به حرم رضوی می‌رسد؟

با قیمت امروز هزینه ساخت هر کیلومتر مترو یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که بار سنگینی بر روی دوش مدیریت شهری و دولت برای تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز در کلان شهر‌های کشور است.

متروی مشهد کی به حرم رضوی می‌رسد؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تلاش داریم تا در دو سال آینده هسته مرکزی خط سه قطار شهری از میدان شهدا به حرم رضوی آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش عصر ایران، ایمان فرهمندی رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تلاش ما این است که طی بازه زمانی یک تا دو سال آینده هسته مرکزی خط سه قطار شهری به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا به حرم رضوی و از مسیر خیابان امام رضا (ع) به پایانه مسافربری را آماده بهره‌برداری کنیم تا مردم از آن استفاده کنند.

او گفت: هزینه تامین زیر ساخت و ناوگان بسیار زیاد بوده، با قیمت امروز هزینه ساخت هر کیلومتر مترو یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که بار سنگینی بر روی دوش مدیریت شهری و دولت برای تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز در کلان شهر‌های کشور است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اظهار اینکه شورای ششم به دنبال تسهیل در عبور و مرور همشهریان است، گفت: تلاش است با این نگاه دسترسی به نقاط مختلف شهر فراهم آید، از همین رو به دنبال آن هستیم که خدمت رسانی در ۴ خط مترو مشهد را به نتیجه برسانیم.

فرهمندی گفت: خط یک قطار شهری از فرودگاه تا انتهای بولوار وکیل آباد کامل شده و مردم در حال استفاده هستند، هرچند در این خط با کمبود ۶۰ دستگاه واگن مواجهیم، ولی پیگیر تامین واگن و افزایش ظرفیت خط هستیم.

 او گفت: خط دو قطار شهری از انتهای طبرسی تا میدان شهید کاوه کامل شده و زیر بار است؛ یک ایستگاه دیگر تا میدان شهید جوان بایستی توسعه پیدا کند که تکمیل آن جزو برنامه‌های ماست، طی بازه زمانی دو تا سه سال آینده این بخش به بهره برداری می‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه عملیات حفاری خط سه در حال انجام است، گفت: حفاری ضلع جنوبی این خط به سمت شهرک ابوذر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و دستگاه TBM از این بخش خارج می‌شود و ادامه حفاری از جبهه شمالی ادامه پیدا می‌کند.

او گفت: حفاری خط چهار قطار شهری از یک سال گذشته آغاز شده، گره‌هایی فنی در کار برطرف گردیده و در حال حاضر نیز دستگاه TBM مشغول کار است؛ برنامه ما این است که در این دوره مدیریت شهری حفاری چهار خط قطار شهری را به اتمام برسانیم.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر این بخش از خط سه به بهره‌برداری برسد، شبکه ریلی مرکز شهر کامل می‌شود و دسترسی ورودی‌های شهر مشهد همچون راه آهن، فرودگاه و پایانه مسافربری به حرم رضوی برقرار می‌گردد؛ در صورت تحقق این مهم برای نخستین بار اتصال شبکه ریلی به حرم رضوی فراهم می‌شد.

فرهمندی با اعلام اینکه علت عمده برای تاخیر در حفاری خطوط قطار شهری به مسئله بودجه مرتبط می‌شود، گفت: با تلاش‌های شهردار و شورای اسلامی شهر شرایط بهبود پیدا کرده و در تلاشیم سرعت حفاری را افزایش داده و به رکورد‌هایی که پیش‌تر در زمینه حفاری داشتیم، بازگردیم.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • حیدر ارسالی در

      والا مهندس کیامرز این یکی دوروزه از ایستگاه ما -شارستان- بازدید به عمل آوردند و فرمودند پول نیست خیلی آروم کار کنید از طرفی هم شرکت داره نیرو رلیز می‌کنه. حالا با این اوصاف چطور میخوان کار رو به پایان برسونن، خط چهار تعطیله ، خط سه هم رهاب که پیمانکار اصلی هست چند تا از ایستگاه ها رو خوابونده موسسه نصر داره باظرفیت کم کارمیکنه ما هم که موسسه ایستای هستیم و به شدت کار میکردیم متاسفانه با مشکل بودجه مواجه هستیم و پروژه عملا بسیار بسیار کند پیش میره و چند روز دیگه چندین نفر رو تعدیل میکنن حالا تو خود بخوان حدیث مفصل از این جمله😏

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه