ارسال به دیگران پرینت

علم‌الهدی: می گویند حرم شلوغ است؛ مگر مترو، اتوبوس و ون‌ها شلوغ نیست؟

امام جمعه مشهد گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) بالاترین عبادت است، اما عبادت را نمی‌توان با فعل حرام انجام داد. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حرام است و با انجام کار حرام نمی‌توان برای این امام بزرگوار عزاداری کرد.

علم‌الهدی: می گویند حرم شلوغ است؛ مگر مترو، اتوبوس و ون‌ها شلوغ نیست؟

امام جمعه مشهد گفت: عزاداری برای امام حسین(ع) بالاترین عبادت است، اما عبادت را نمی‌توان با فعل حرام انجام داد. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حرام است و با انجام کار حرام نمی‌توان برای این امام بزرگوار عزاداری کرد.

حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه هفته اول محرم، هفته امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: هدف امام حسین(ع) از قیام کردن نیز عمل به امر به معروف و نهی از منکر بود و امر به معروف و نهی از منکری که این امام بزرگوار انجام داد، مرز این فریضه را برای ما مشخص می‌کند. امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌مندی است و مردم‌آزاری نیست.

وی با تاکید بر اینکه مرز اجرای امر به معروف و نهی از منکر تا جایی است که امام حسین(ع) انجام دادند، عنوان کرد: امام حسین(ع) تا جایی ایستادگی کرد که فرزند شیرخواره خود را روی دستش مقابل تیر زهرآلود گرفت و سپس فرمود بر من گواراست که فرزندم را روی دست سر بریدند؛ چراکه خدا آگاه است و می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: نهی از منکر برای جلوگیری از منکرات است. اگر نمی‌توانید جلوی انجام منکری را بگیرید، حداقل نسبت به آن اعلام ناخشنودی کنید که این حداقل شکل انجام نهی از منکر است. در هر زمانی منکر به شکل خاصی در جامعه پدیدار می‌شود و امروز در جامعه ما منکر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا است.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، ماسک نزدن حرام و منکر است، گفت: متخصصین می‌گویند عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ماسک نزدن باعث ضرر رساندن به دیگران می‌شود و چون اضرار به غیر جایز نیست، پس این کار حرام است. عده‌ای که ماسک نمی‌زنند و فکر می‌کنند شهامت دارند، باید بدانند این شهامت نیست، بلکه تجاهر به معصیت است و شما هم اگر نهی از منکر نکنید، در برابر این معصیت بی‌تفاوت هستید.

وی خاطرنشان کرد: عزیزان مسئول در عرصه‌های نظامی، امنیتی و انتظامی باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه نظارت و با متخلفین برخورد کنند. گفته می‌شود حرم شلوغ است. مگر مترو، اتوبوس و ون‌ها شلوغ نیست؟ مگر این‌ها قابل کنترل نیستند؟ مسئولین باید تعداد وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش دهند و در هر وسیله‌ای هم ماموری برای نظارت بر فاصله‌گذاری‌ها قرار دهند. مسئولین ما باید در اجرای پروتکل‌های بهداشتی دقت و مراقبت کنند.

امام جمعه مشهد افزود: ما باید از کادر درمان و پرستاران تشکر کنیم که با نهایت ایثار و فداکاری در حال خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها هستند. همچنین بسیج قهرمان جامعه پزشکی نیز در کنار کادر درمان، با تمام قدرت در حال خدمت‌رسانی هستند. طی روزهای اخیر در اردوگاه امام رضا(ع) و زائرشهر موسساتی شکل گرفته است و ۱۵۰ تخت برای بیماران سرپایی توسط بسیج جامعه پزشکی فراهم شده است تا نیازی نباشد این بیماران به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

علم‌الهدی اضافه کرد: برادران و خواهران از زدن واکسن نترسید. بسیج جامعه پزشکی در حال گسترش واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد است. همچنین من از آستان قدس رضوی و تولیت آن نیز تشکر می‌کنم که ثابت کردند حفظ جان مردم از آرمان‌های مهم امام هشتم(ع) است و حدود ۱۵ میلیارد تومان برای کرونا هزینه کردند، بیمارستانی را در اختیار بیماران کرونایی گذاشتند و برای واکسیناسیون نیز کمک می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن تشکر از هیئات برای برگزاری مراسم عزاداری محرم در فضای باز و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، بیان کرد: تنها یکی، دو هیات در این خصوص غفلت کرده بودند که خوشبختانه اکنون آن‌ها نیز مراسم‌ را در فضای باز برگزاری می‌کنند. عزاداری برای امام حسین(ع) بالاترین عبادت است، اما عبادت را نمی‌توان با فعل حرام انجام داد. عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) حرام است و با انجام کار حرام نمی‌توان برای این امام بزرگوار عزاداری کرد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه