ارسال به دیگران پرینت

شناسایی گونه جدید جهش یافته ویروس کرونا

ممنوعیت های سفر دوباره آغاز میشود

بسیاری از کشورهای جهان پس از شناسایی سویه جهش یافته و جدید ویروس کرونا ( او میکرون ) که منشاء آفریقایی دارد، پروازها از ۸ کشور آفریقایی را به کشورهایشان ممنوع کردند.

 ممنوعیت های سفر دوباره آغاز میشود

با شناسایی گونه جدید جهش یافته ویروس کرونا ( اومیکرون )، ممنوعیت های پروازی در بسیاری از کشورهای جهان برقرار شد و چندین کشور آسیایی و اقیانوسیه نیز پروازها از مبداء آفریقا را به حال تعلیق در آوردند.

بسیاری از کشورهای جهان پس از شناسایی سویه جهش یافته و جدید ویروس کرونا ( او میکرون ) که منشاء آفریقایی دارد، پروازها از ۸ کشور آفریقایی را به کشورهایشان ممنوع کردند. در این میان کشورهای آسیایی و اقیانوسیه نیز با توجه به تجربه های گذشته خود در موج های پیشین این ویروس این بار به سرعت دست به عمل زدند. 

بر اساس گزارش های رسیده، اندونزی ورود مسافران از کشورهای آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو، موزامبیک، اسواتینی و نیجریه را به خاک خود ممنوع خواهد کرد. 

قرار است این محدودیت ها از فردا ( ۲۹ نوامبر ) رسما اعمال شود. 

از طرفی وزارت امورخارجه ژاپن نیز اعلام کرده است کنترل های مرزی  را از کشورهای موزامبیک، مالاوی و زامبیا بیشتر می کند و برای ورود مسافران از این کشورها قرنطینه های ۱۰ روزه انجام می دهد. پیش از این ژاپن با شناسایی سویه جدید ویروس کرونا ( اومیکرون ) کنترل های مرزی سختگیرانه ای در مورد ورود مسافران از کشورهای آفریقای جنوبی، بوتسوانا، اسواتینی، زیمبابوه، لسوتو و نامیبیا را در دستور کار خود قرار داده بود. 

دولت استرالیا نیز اعلام کرد، از روز گذشته ( ۲۷ نوامبر ) در پی  افزایش نگرانی ها از شیوع گونه مسری و بسیار خطرناک ویروس کرونا که منشاء آن آفریقاست محدودیت های جدید مسافرتی را برای  ۹ کشور آفریقایی اعمال می کند. 

« گرگ هانت » وزیر بهداشت استرالیا در مصاحبه با خبرنگاران گفت، کشورهای آفریقای جنوبی،نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، سیشل، مالاوی و موزامبیک در این فهرست قرار دارند. 

به علاوه، دولت ورود افرادی که شهروند این کشورها نیستند را نیز از مبداء این کشورها به استرالیا ممنوع می کند و شهروندان استرالیایی نیز در بدو ورود به استرالیا از این کشورها باید ۱۴ روز را در قرنطینه سپری کنند.

 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه